Počet nahlášených stížností: | 310 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
není mi jasné za co mi vaše společnost strhla částku ve výši 2.388,- Kč. ?
A to bez mého souhlasu.Za co je táto částka účtována ? Nic nedostávám,ani
neodebírám ?
Neprodleně chci tuto částku vrátit zpět ! Jinak tuto záležitost předám
Policii České republiky k trestnímu řízení.
Není mi jasné o jaký produkt jde ?Nic jsem si nikde neobjednál...
Požaduji okamžité vráceni celé mé peněžní částky a to je 2.388,- Kč.
Nejsem si vědom že bych si něco,někde objednál!
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek mezi ním a společností nikdy neexistoval, a tudíž nevznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky, a to případně i třetí osobě (jiné společnosti), má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění. Pokud by se neprokázala existence dluhu, společnost nemůže žádat ani dluh samotný, ale ani aby spotřebitel popř. zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.