Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vyúčtování za odběr teplé a studené vody plus topení.
Adresa: HSM, Úpská 554, byť č.5
Trutnov
Vyúčtování za rok 2017 a 2018 neobsahovalo zdaleka informace, které by obsahovat mělo. A to je především počáteční a Konečný stav vodoměrů jak teple tak studené vody. Za rok 2017 mi byl účtován nedoplatek ve výši 18 tisíc Kč. Za rok 2018 a podotýkám že tento rok byly zvýšeny zálohy, mi byl účtován nedoplatek ve výši 16 tisíc Kč.
Jakýkoliv počáteční a konečný stav vodoměrů ve vyúčtování opět chyběl. Oba tyto nedoplatky jsem uhradil a obrátil jsem se na osobu která mi tato vyúčtování předala. Následně jsem se obrátil přímo na poskytovatele služeb s dotazem Jak je možné že obě vyúčtování neobsahují žádné počáteční a konečné stavy vodoměrů pro kontrolu a výpočet množství odběru vody za daný rok. Bohužel nic vysvětleno nebylo. Za rok 2019 jsem si sám zapisoval stavy obou vodoměrů Pro případnou kontrolu dalšího vyúčtování. Vyúčtování za rok 2019 po mém předchozím několikanásobném upozornění na nedostatky zpracování předchozích vyúčtování už bylo v pořádku. Za rok 2019 již vyúčtování obsahovalo veškeré stavy vodoměrů teplé i studené vody a byl mi vyúčtován přeplatek ve výši 8000 Kč kterými byl následně vrácen. Jak je tedy možné že za rok 2017 a 2018 mi byl účtován nedoplatek ve výši 18000 Kč a 16000 Kč až po upozornění na chybné zpracování vyúčtování Za tyto dva roky bylo vyúčtování za rok 2019 správně a obsahovalo i stavy vodoměrů. Vzhledem k faktu že spotřeba v mém bytě byla tyto tři roky průměrně stejná, Přijde mi naprosto nemožné aby vznikl takovýto rozdíl.
Magdaléna Streitová
Vyúčtování služeb pro odběr vody.
Přezkoumání vyúčtování za rok 2017 a 2018
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období (resp. toto vyúčtování vykazovalo závažné obsahové nedostatky, v řešené věci dokonce v těch nejpodstatnějších údajích), měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.