Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#42785Český návod - dotaz na povinnost prodávajícího poskytnout KOMPLETNÍ návod v českém jazyce.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2020, před 5 lety

Ivan Zbořil

Znění stížnosti

Koupil jsem VDSL2 modem a nebyl priložen návod v ceském jazyce. Až později zaslali tzv. QSG návod- 2 strany. V angl. má návod, 426 stran. Na námitku, že zaslaný návod je nedostatecný, mi odpověděli:
"Dobrý den, vyjádrení od dodavatele: Zasílám vyjádrení našeho vedení. V zákone nikde není stanovena podoba a rozsah prírucky v ceštine. Firma Zyxel postupuje dle zákona a jako ceskou prírucku poskytujeme tzv. QSG, který jsme zaslali. Naší povinností není poskytovat lokalizovaný kompletní manuál v rozsahu stovek stran. Tento postup máme potvrzený právníky i COI a je bežnou praxí na celém trhu. Pokud tento zákonný postup zákazníkovi nevyhovuje, samozrejme muže odstoupit od smlouvy a bude mu prodejcem vrácena plná kupní cena. V prípade jakýchkoliv dalších prání ci dotazu nás neváhejte kontaktovat. Preji Vám pekný zbytek dne. Denisa Halátková - Alza.cz
Je ALZA.cz a.s. povinna mi k výrobku přiložit kompletní návod v českém jazyce nebo postačí pouze QSG, jak mi tvrdí Alza.cz a.s.?


Produkt

VDSL modem Zyxel VMG3925-B10C


Požadované řešení

Zaslání kompletního návodu v českém jazyce. Pokud ne, finanční kompenzace - sleva na zboží.
Odstoupit od smlouvy nechci, protože vlastnosti modemu jsou "nenahraditelné" jiným modelem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2020 10:23, před 5 lety

Co se týče kompletnosti návodu, návod by měl být poskytnut v takovém rozsahu, aby byl spotřebitel řádně informován o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby podle § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V opačném případě je nedodání návodu s výše uvedenými vlastnostmi vadou. Tuto vadu lze reklamovat. Když ji prodávající do 30 dnů neodstraní, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

Aby měl spotřebitel jistotu, zda se v jeho případě jedná o kompletní návod splňující zákonné požadavky, či nikoliv, doporučujeme obrátit se na Českou obchodní inspekci. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 19:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.