Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednala jsem a předem zaplatila pračku Hoover s dopravou zdarma. Do 5 dnů přepravní společnost PPL dopravila objednanou pračku až za dveře bytu. Pračku přepravoval jen 1 závozník s rudlem. Přepravní obal byl neporušen a zdálo se vše v pořádku. Po rozbalení pračky jsme zjistili, že je pračka poškozená, byl úplně prasklý displej, z bezpečnostních důvodů nebylo možné pračku ani zapojit. Dle rozsahu poškození musela pračka spadnout alespoň ze 30 cm výšky. Displej byl schovaný pod polystyrenovým obalem a poškození nebylo hned vidět. Hned následující den jsem informovala dodavatele, že pračka došla poškozená. Na zákaznické lince mi řekli, že mám podat reklamaci. Je to už skoro měsíc a dosud poškozená pračka stojí v předsíni v původním obalu tak, jak ji tam složil závozník. Nemám ani novou pračku, ani peníze. Dodavatel tvrdí, že jde o mou reklamaci vůči přepravní společnosti, ale s tou já nemám žádný smluvní vztah, objednavatelem přepravy byl dodavatel pračky. Cítím se jako rukojmí. Dodavatel svůj závazek dodat funkční pračku dosud nesplnil. Žádala jsem o dodání funkční pračky nebo vrácení peněz, ale zatím ani k jednomu nedošlo. Komunikace s reklamačním oddělením je hrozná. Jejich reakce trvá i několik dní, na zákaznické lince jen naslibují, že se z reklamací někdo ozve, ale nikdo nezavolá. Přímý kontakt na reklamační odd. je jen email. Na všechny mé dotazy neodpověděli, na další email přišla jen vyhýbavá, nejednoznačná odpověď. Po této zkušenosti bych si už u nich neobjednala. Před dvěma dny nabídli výměnu poškozené pračky za funkční kus, alespoň jsem si to dle jejich emailu myslela, tak jsem se zaradovala, ale dnes mi řekli, že půjde prý jen o svoz poškozené pračky. Nevím, jak dál postupovat. Prosím o radu.
Pračka Hoover
Dodání funkční pračky nebo vrácení peněz zpět
|
Tweet |
Pokud bylo dodáno poškozené zboží, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající. Vždy se uplatní domněnka existence vady při převzetí dle § 2161 odst. 2 OZ, která říká: "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí."
Jinými slovy řečeno, prodávající by musel prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné a poškodil jej až spotřebitel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
Vaše reklamace byla přijata standardní cestou a po sepsání škodní události s námi osloveným smluvním přepravcem také vyřízena formou výměny výrobku za nový a to přímo na Vaší adrese.
Za případné nepříjmenosti s jejím vyřízením se velice omlouváme.
S přáním hezkého dne
Petr Hanuš
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.