Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, rád bych se zeptal jak se mohu vyvázat se smlouvy, kterou za mě podepsal provozovatel energetických aukcí, v tomto případě plynu. Již dříve jsem se stihl vymanit z dodávky na el. energii, ale nevypověděl jsem plnou moc týkající se zastupování u plynu a tak mě obratem prodal na 2 roky spolecnosti E-Pet od 1.1.2021-31.12.2022. Tuto zprávu mi zaslal měsíc po podpisu. Lze se domluvit se společností E-pet na tom, že ona odstoupí od smlouvy kvuli tomu, že se spol. SE chová jako šmejd? Neboo jaké jsou mé možnosti?
Děkuji, Daniel Kraus.
Lze se domluvit se společností E-pet na tom, že ona odstoupí od smlouvy kvuli tomu, že se spol. SE chová jako šmejd a toz vzájemných pohledávek? Neboo jaké jsou mé možnosti?
|
Tweet |
Spotřebitel může smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek energií. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.
Podle názoru, který zastáváme, je na základě logického výkladu § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, smlouvu možné vypovědět i před zahájením dodávek (bylo by absurdní, pokud by spotřebitel musel čekat, než mu společnost začne dodávat elektřinu nebo plyn). Po uplynutí výpovědní lhůty se závazek ruší a společnost nemůže ze zákona s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.
Zároveň je žádoucí odvolat zprostředkovateli plnou moc, aby se již obdobné jednání neopakovalo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se Energetický regulační úřad, více informací dostupných z: https://www.eru.cz/informacni-centrum.
Spotřebitel nám sdělil, že se již s obchodníkem dohodl. Stížnost proto uzavíráme.