Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42805Reklamace vyúčtování, neuznaná chybná splatnost vyúčtování

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2020, před 5 lety

Lubor Zlatník

Znění stížnosti

Dobrý den,
Od společnosti LAMA energy a.s. jsem odebíral elektřinu od 1.10.2019 do 31.3.2020. Konečné vyúčtování mě ale tato společnost byla po mých opakovaných urgencích schopna doručit až 28.5.2020. Společnost LAMA energy a.s. ale trvá na tom, že datum splatnosti vyúčtování je 28.4.2020 - tedy 1 měsíc před doručením vyúčtování.
Což považuji za absurdní.
Navíc je dle mého názoru vyúčtování vystaveno chybně, od 1.1.2020 do 31.3.2020 mě účtují jinný tarif, než jaký byl uveden ve smlouvě. Dle mého názoru mám právo při odstoupení od smlouvy v mém případě ne účtování původního tarifu uvedeného ve smlouvě. Chystám se tedy podat reklamaci vyúčtování. V případě zájmu vám rád poskytnu další informace.


Produkt

Konečné vyúčtování dodávky elektrické energie od společnosti LAMA energy a.s.


Požadované řešení

1)Posouzení správného data splatnosti vyúčtování, dle mého názoru nemůže být nižší, než datum doručení vyúčtováni.

2)Vaše pomoc při podání reklamace vyúčtování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2020 15:46, před 4 lety

Nesouhlasí-li spotřebitel s provedením vyúčtování, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nelze-li společnost kontaktovat jinak, doporučujeme zaslat na adresu sídla společnosti doporučený dopis.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebitelce náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Co se týče naší případné pomoci při reklamaci, přikládáme v závěru stížnosti "vzor pro reklamaci vyúčtování v oblasti energetiky", který je dostupný z: https://www.dtest.cz/clanek-3289/reklamace-vyuctovani-elektriny-ci-plynu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 16:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.