Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Stále se mi nedaří domluva se společností Smartwings, která navíc přestala reagovat na mé písemné výzvy.
Dobrý den, Stále se mi nedaří domluva se společností Smartwings. Na základě Vašeho doporučení jsem jim jakožto dopravci poslal žádost s tím, že si nepřeji přebookování letu, ani voucher. V předposledním mailu se Smartwings opět odvolávají na to, že mám jednat s Pelikánem (přeprodejce letenek), který mě odkázal na Smartwings, stejně jako Vy. Na můj nesouhlas s tímto postupem už nereagovali vůbec. Korespondenci se Smartwings přikládám a děkuji za pomoc. Jen doplňuji, že jsem předplatitelem Vašeho časopisu Petr Macháček
st 6. 5. 2020 v 9:47 odesílatel Petr Macháček <*> napsal: Dobrý den, Nesouhlasím, komunikace s Pelikánem skončila jejich písemným konstatováním, že o vrácení peněz na letenky nerozhodují oni, jako přeprodejce, ale vy, jako dopravce a odkázali mě na jednání s Vámi. Prosím tedy o odpověď, jinak se budu nucen obrátit na sdružení pro ochranu spotřebitele. Děkuji Petr Macháček
st 6. 5. 2020 v 9:31 odesílatel customercare
Dobrý den, děkujeme za Váš email. Vaše letenky byly zakoupeny přes jiného prodejce(Pelikan.cz), proto je nutné kontaktovat přímo prodejce letenky. Děkujeme za pochopení. S přátelským pozdravem Bc. Helena S. Claim Officer Smartwings, a.s. K Letišti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic www.smartwings.com
Od: Petr Macháček <*@gmail.com> Odesláno: úterý 5. května 2020 12:40
Komu: customercare
Re: Zpoždění a zrušení letu
Dobrý den,
Prosím o odpověď na mou opakovanou žádost o vrácení ceny za letenky, viz níže. Děkuji! S pozdravem Petr Macháček pá 17. 4. 2020 v 12:13 odesílatel Petr Macháček
pá 17. 4. 2020 v 11:11 odesílatel customercare
Dobrý den, děkujeme za Váš email. V první řadě nám dovolte se omluvit za jakékoliv komplikace spojené s Vaší rezervací. Váš let byl zrušený z důvodu neobvyklé situace, kterou je uzavření hranic spojené s omezením šíření koronaviru. Vzhledem k tomu, že lety byly zrušeny z důvodu tzv. vyšší moci, není možné nárokovat refundaci letenek. Je možná změna termínu zdarma a to na libovolný dostupný let do 1 roku od vystavení letenky. V případě, že si i tak přejete zrušit Vaši letenku, peníze za nevyužitou letenku Vám vrátíme formou poukazu, který můžete využít do jednoho roku od vystavení původní letenky na nákup nové letenky na Vaše jméno. Následně si budete moci s tímto poukazem zakoupit novou letenku prostřednictvím Call centra. Pokud máte zakoupenou letenku přes jiného prodejce (Kiwi, Opodo, Letuška, Student Agency,...) postup je stejný s tím, že pro vystavení poukazu je nutné kontaktovat přímo prodejce letenky. V případě, že s letenkou máte zakoupené také doplňkové služby, nemusíte se obávat. Doplňkové služby budou přesunuty do nové rezervace, kterou vytvoříte pomocí poukaz Děkujeme za pochopení a ještě jednou se omlouváme za způsobené komplikace. S přátelským pozdravem. Bc. Helena S. Claim Officer Smartwings, a.s. K Letišti 1068/30, 160 08 Prague 6, Czech Republic www.smartwings.com
Od: Petr Macháček <*@gmail.com> Odesláno: čtvrtek 9. dubna 2020 6:49 Komu: dlyflights
Vrácení peněz za letenky.
|
Tweet |
V části A odst. I bod 3 Letenka Všeobecných obchodních podmínek (https://www.pelikan.cz/gf3/pelijee-cz/document/?accept=application/pdf&type=VOP2&lang=cs) spol. Pelikán je uvedeno: "Společnost Pelikán v tomto procesu vystupuje pouze jako platební místo, ve kterém klient odevzdá celkovou sumu za letenku, kterou následně Pelikán odevzdává letecké společnosti prostřednictvím IATA – Mezinárodní asociace pro leteckou dopravu. Z tohoto důvodu za případné škody způsobené klientovi z důvodu neuskutečnění přepravy zaviněného leteckou společností, společnost Pelikán nezodpovídá. Je za ně plně zodpovědná letecká společnost jako letecký přepravce, který má na základě smlouvy klienta přepravit."
Z výše uvedeného vyplývá, že cenu letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").
Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.
Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.