Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.5.2020 jsem si objednala na stránkách pyrotex.cz pánské kraťasy, které jsem obratem kartou uhradila. Součástí platby byl poplatek za tzv. faster shipping in 5-7 working days CZ, ve výši 268.40Kč. Platba byla přijata, což jsem si ověřila na účtu na jejich webových stránkách. Jinak jsem neobdržela žádný potvrzující e-mail. Proto jsem využila kontaktní formulář, který je jedinou možností se s provozovatelem spojit a 29.5.2020 jsem přes něj vznesla dotaz, v jakém stavu se objednávka nachází. To jsem opakovala i 1.6.2020. Nejpozději dne 2.6.2020 měla být za zvýšený poplatek objednávka odeslána, což se nestalo a nikdo mě nekontaktoval. Vzhledem k tomu, že jsem nedohledala DIČ firmy, ani jiný kontakt, mám podezření, že se jedná o podvodný obchod a netuším, jak celkovou částku za produkt ve výši 2,236.80Kč mám vymáhat zpět.
Jedná se o pánské kraťasy Amstaff Asutan Denim Šortky - Olivový Velikost - XL, cena za produkt 1,968.40Kč
Požaduji doručení zboží, nebo vrácení celé zaplacené částky zpět.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by se mohl pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.