Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nejsem si 100% jistý, zda jsem zadal správnou společnost, ale vy si určitě poradíte.
Jsem na autobusové zastávce ve středočeském kraji v obci Ostředek, která se nachází kousek od Benešova. Čekám zde na autobus, který má cestu Ostředek -> Vlašim. Autobus měl přijet v 16:18 a aktuálně je 17:47 a autobus stále nikde. Naposledy když jsem odsud jel, měl autobus směrem na Sázavu zpoždění 30 minut a poté byl řidič nepříjemný a vymlouval se na to, že musí čekat na lidi. Tentokrát je však zpoždění už třínásobné a nejen to. Autobus ani tehdy neměl a ani teď nemá zaznamenané zpoždění na internetu na stránce jako je IDOS. Rád bych dostal nějaké vysvětlení, proč má autobus zpoždění více jak hodinu a půl, které je neoznámené a není známá ani žádná překážka ma trati.
Děkuji
autobusy
INFORMACE
|
Tweet |
I přesto, že si spotřebitel není vědom toho, zda jde v tomto případě o konkrétní společnost a služba VašeStížnosti.cz nedisponuje prostředky, kterými by tuto skutečnost mohla relevantně ověřit, připojujeme obecné vyjádření pro případ, že se jedná o dopravce, kterého spotřebitel označil.
V případě nesplnění smluvených povinností, tj. povinností dopravit spotřebitele na smluvené místo ve smluvený čas, upravují zpravidla přepravní podmínky příslušných společností nároky cestujících, kterých se cestující mohou domáhat postupem, který rovněž zpravidla stanoví tyto přepravní podmínky. Tyto podmínky musí být pochopitelně v souladu s obecně závaznými právními předpisy. V řešené věci se jedná o vyhlášku č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu.
Veřejnou silniční osobní dopravou se rozumí činnost dopravce spočívající v pravidelné přepravě osob, zavazadel, věcí a živých zvířat vozidly ve veřejné linkové dopravě včetně městské autobusové dopravy.
Dle ustanovení § 40 odst. 1 písm. c) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu, platí, že cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo na vrácení jízdného v případě, že spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.