Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 9.1. 2020 jsem se zaregistrovala na S-drazby.cz z důvodu bližší informace k nemovitosti.Ptala jsem po registraci jen na jeden byt, zda je možná případná prohlídka a oni mi poslali meilem spousty dokumentů k bytu o které jsem ani nežádala a nyní po mě chtějí uhradit 5000 Kč za registraci. Pokud bych tušila, že za registraci budou chtít, tento poplatek, tak bych se neregistrovala. O poplatku jsem nebyla jasně a zřetelně předem informována z tohoto důvodu mi žádost o úhradu poplatku, příjde jako neoprávněná.
S pozdravem Plocková
registrace za 5000 Kč
odpuštění poplatku
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitelku upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k její stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o zpoplatnění před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den, napíšeme zde obecné vyjádření pro většinu stěžovatelů, jelikož dTest, zde píše stále stejná vyjádření, již 10. měsíc a jak je vidět z praxe, pro stěžovatele toto není řešením. Jak je výše uvedeno, za pár měsíců to bude rok, co se zde objevily první stížnosti klientů. Věřte tomu, že díky těmto stěžovatelům, jsme tak pod velkou kontrolou všech možných dohledových a kontrolních orgánů, že můžeme tvrdit, že podnikáme zcela pod "kontrolou státního dohledu". Nyní fakta: před cca 8 měsíci jsme dTestu předložily judikaturu, která hovoří 100% v náš prospěch v rámci způsobu a uzavírání stejného typu smluvní dokumentace, kdy soud řešil zdá máme nárok na 15x vyšší plnění než zde řešený poplatek. Soud pravomocně rozhodl, že máme 100% nárok na toto plnění a že v rámci uzavření smlouvy, která je uzavřena stejnou formou a způsobem jsme se jako společnost v žádném případě NEDOPUSTILY ŽÁDNÝCH KLAMAVÝCH A JINÝCH NEÁKONNÝCH PRAKTIK. Stejný způsob a formu uzavření smlouvy používáme pro služby exekuční dražby s registračním poplatkem. Zástupce dTestu se v emailové komunikaci s naší společností vyjádřil, že dTest nemá k dispozici žádnou jinou judikaturu, která by právně řešila podobnou věc. Ohledně ČOI ADR, zde velmi aktivně komunikujeme a snažíme se nad rámec našich zákonných povinností dále zlepšovat informovanost našich klientů, kdy ČOI ADR tyto naše aktivity nad rámec našich zákonných povinností vítá. Ano, pokud je klient přesvědčen, že nám nárok na poplatek nevznikl, nechme to opět posoudit soud, kdy toto je jediná cesta, jak se dobrat "pravdy".
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že nejsem jediná kdo si na Vaše jednání stěžuje, tak byste se měli zamyslet nad tím kolik lidí by na poplatek přistoupilo, pokud by o něm vědělo. Myslím, že skoro nikdo. Za tento nehorázný poplatek nenabízíte nic co by za to stálo. Akorát parazitujete na dobrém jméně S-reality. Podala jsem stížnost i na ČOI pokud budu nucena poplatek zaplatit, tak ať to nemáte úplně bez práce a rozhodně s Vámi už nechci nic mít. Nechápu jak Vám tohle může procházet!!!
S pozdravem Plocková
Dobrý den paní Plocková, udělala jste dobře, dozorové orgány jako ČOI jsou zde od toho. To že nechápete jak můžeme fungovat, tak asi proto, že neporušujeme žádnou legislativu. Nebo máte jiné logické vysvětlení?
To, že je v tomhle státě bordel víme všichni. Tak asi proto..
Prosíme spotřebitelku o zveřejnění vyjádření ČOI k naší činnosti.................vyjádření, které máme k dispozici je zcela v souladu s naší činností.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, je to ve fázi,že jsem to vzdala a poplatek uhradila, bylo mi od COI navrhnuto, žádat poplatek zpět, ale nevyužila jsem. Jsem ponaučena pro příště, že už si hodně rozmyslim kam se budu registrovat. Nechápu, že jim to prochází. Prosím vymažte si mě z databáze, už s Vámi nechci mit nic společného.Dtestu děkuji za ochotu mi pomoct. S pozdravem Plocková
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.