Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den, Dne 14. 12. 2019 jsem zakoupil osobní auto Opel Astra. Ihned na cestě z bazaru se rozsvítila kontrolka motoru. Dne 16. 12. jsem proto zamířil zpět do bazaru. Zde mi přes počítač nechali vypálit filtr pevných částic, ale zároveň mi sdělili, že pravděpodobně bude vadná lambda sonda. Totéž mi potvrdil autorizovaný servis dne 20.12. a sonda byla vyměněna, a zároveň byl opět vypálen filtr pevných částic. Potíže ovšem nepřestaly. Proto autorizovaný servis odeslal filtr pevných částic na čištění a proběhla kompletní kontrola elektroinstalace. Ani to nepomohlo. Následně byl vyměněna snímač rozdílu tlaku. Po těchto opravách potíže nepřestaly a kontrolka motoru se opětovně rozsvítila. Po opětovné kompletní diagnostice vozu vydal autorizovaný servis vyjádření, že potíže spojené s provozem vozu se vyskytují po celou dobu od jeho koupi. Zároveň uvedl, že před koupí tohoto auta byla neodborně provedená oprava filtru pevných částic a repas turba, přičemž tyto skutečnosti znemožňují standartní užívání vozidla. Na základě vyjádření autorizovaného servisu, jsem vozidlo reklamoval dne 22. 4. 2020. Při reklamaci jsem toto vyjádření předložil, neboť autorizovaný servis si stojí za tím, že se jedná o skrytou vadu přítomnou před koupí vozidla a nemohla být za běžných okolností odhalena. Zároveň tyto vady nebyly uvedeny v kupní smlouvě. Reklamace však byla zamítnuta.
Opel Astra, SPZ: 4AZ5367
Storno obchodu - vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání podrobného odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Hrabálku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.