Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
k Vánocům jsme dětem na e-shopu koupili kolonožku. Hned v lednu šla na reklamaci, protože nesvítily na jedné straně diody. Z reklamace nám přišla zpět v tom samém stavu, diody nesvítily. V březnu jsme kolonožku reklamovali znovu. Sepsala jsem 4 závady. V době koronaviru jsem si reklamační protokol musela napsat na prodejně sama a zapomněla jsem uvést, jak k jedné závadě došlo. Závady byly: Nesvítí diody. Prasklý nášlap. Nevrací se do stabilizační polohy. Za jízdy se stal neovladatelným (nešel zastavit ani řídit), následoval pád syna a několik přemetů kolonožky, proto má škrábance. Z Alzy mi přišel mail, že závada prasklého nášlapu se neuznává jako zaruční, proto požadují 903 Kč nebo vrátí zpět neopravenou. Napsala jsem do Alzy, jak k prasklému nášlapu došlo. Bylo to tím, že kolonožka nešla řídit, syn z ní spadl, kolonožka udělala cca pět přemetů do výšky půl metru a o obrubník se protrhl nášlap. Z Alzy mi stále chodily maily, ať se rozhodnu, zda 903 Kč zaplatím, že servis nezkoumá, jak k poškození došlo a že je mechanické. Chtěla jsem kontakt přímo na servis. Alza mi ho odmítla dát. Došlo mi, že z první reklamace mám zápis ze servisu, tak jsem ho kontaktovala sama. Ani tam jsem neuspěla. Údajně k situaci, že by kolonožka nešla řídit, nedošlo. Ke konci 30-ti denní doby na vyřízení reklamace mi přišla kolonožka zpět bez opraveného nášlapu. V zápisu jsou dvě vady spojené v jednu: Nevrací se do polohy, nedá se řídit. Závada odstraněna kalibrací, testováno, funguje řádně.
Děti na kolonožce samotné nikdy nenechávám, proto vím, jak se vše stalo a stojím si za tím. V servisu ani v Alze si nechtějí připustit, že vada prasklého nášlapu se stala jinou vadou a to tím, že nešla řídit. Stále dokola mi opakují, že nášlap byl poškozen mechanicky.
Co mám prosím v této situaci dělat?
Hoverboard Eljet Offroad E1
Bezplatná oprava, protože nášlap nebyl poškozen mechanicky.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.