Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
PO operaci kolene jsem přestala chodit a trpím obezitou. 30. 1. 2020 jsem podstoupila nutriční pohovor ve Studiu zdravého životního stylu (SZŽS) provozovaného firmou ELUSET s.r.o. na základě telefonické výzvy ke konzultaci.(Nevěděla jsem, že nejdu na obezitologii při Vinohradské nemocnici, kam jsem se dlouho před tím přihlásila přes web).Po půlhodině elektronického měření tělesných funkcí a udávání rodinné anamnézy jsem v časové tísni (čekal další klient) na žádost nutriční specialistky podepsala Objednávku na 3 měsíce nutričního poradenství a zaplatila předem 6 490 Kč plus 200 Kč (se slevou)za předchozí pohovor. Když jsem pak doma měla čas prohlédnout kopie podepsaných papírů, které mi ve studiu dali a které byly vyplněny blábolem psaným automatickým webovým překladačem z jazyka výrobce měřícího přístroje (z němčiny či angličtiny?) zachvátila mne hrůza. A když jsem se podívala na webové stránky firmy ELUSET, poznala jsem podle charakteru slibů o "stoprocentní záruce vrácení investovaných peněz v případě nespokojenosti klienta" a řady dalších známých reklamních triků tzv. "šmejdů", že jde o podezřelou společnost a hned jsem od smlouvy odstoupila emailem a poté i doporučeným psaním. Odstoupení od smlouvy jsem provedla dříve, než mi měly začít chodit emailem slíbené jídelníčky "šité na míru"mého těla. Manažer společnosti Šírl odstoupení od smlouvy neuznal, neboť jsem ji podepsala v kanceláři firmy a objednala si výrobek "na míru", který podle občanského zákoníku nelze reklamovat. Studio mi nikdy žádné slíbené služby poradenství emailem neoposkytlo, ani mi nevrátilo zaplacený obnos, naopak se cítilo dotčeno mou formulací o "neseriózní společnosti". Později 17.2. mi jednatel firmy konečně poslal Reklamační řád, ze kterého vyplývá, že ona "stoprocentní záruka navrácení peněz v případě nespokojenosti klienta" neplatí a že "5...Náhradou se rozumí výměna nebo oprava produktu či služby" a dále "6. Nevyčerpané služby neproplácíme." Tak došlo k tomu, že jsem zaplatila 6.5 tisíce firmě Eluset za služby, ačkoliv mi nikdy nebyly poskytnuty. Přitom nebyly vůbec odvislé od koronavirových omezení,jež začaly platit až 6 týdnů poté. Jídelníčky mi měly být poskytovány formou elektronického a telefonického poradenství po dobu 3 měsíců. Žádná hmotná plnění (tedy nutriční přípravky či doplňky stravy) v objednávce nebyla. Zero služba mi přišla draho.
Na objednávce podepsané v časové tísni( čekal další klient) mi bylo slíbeno nutriční poradenství a jídelníček zasílený emailem
Uznání mé reklamace a odstoupení od služby firmou ELUSET consulting s.r.o. (manažer Ondřej Šírl, majitel Michal Šírl).Navrácení plného obnosu za předplacené služby, které nebyly čerpány z důvodu ztráty důvěry v jejich kvalitu po prostudování vadných písemných materiálů z úvodní konzultace a klamavého webové reklamy. Služby nebyly ani nikdy poskytnuty - zůstaly tedy nulové. Vrácení předplaceného obnosu jsem požadovala obratem a číslo účtu jsem firmě doporučeně poslala. A dokonce požádala právní kancelář o zahájení žaloby pro občansko-právní spor. Právníci mne ovšem upozornili, že by mne má snaha zhubnout za drahé peníze mohla připravit o další prostředky za právnické a soudní výlohy, takže došlo jen k předžalobní výzvě na firmu Eluset. Firma se mi od 17. února další 3 měsíce dosud s nabídkou řešení vůbec neozvala.
Jsem osamělá obézní důchodkyně o berlích s minimálním příjmem a v nouzi se proto obracím na dTest.
|
Tweet |
Byla-li smlouva sepsána na pobočce, kam se spotřebitelka dostavila z vlastního popudu (tzn. nebyla tam odkázána např. pracovnicí, která v obchodním středisku rozdává letáky společnosti atp.), jedná se o smlouvu uzavřenou v "kamenné" provozovně prodávajícího a zásadně není možné od této smlouvy bez udání důvodu odstoupit. Je-li však možnost odstoupení bez udání důvodu sjednána v kupní smlouvě (což bude spíše výjimečná situace, která se patrně netýká řešené věci), spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i při této formě prodeje.
Pokud ovšem spotřebitel uhradil kupní cenu služby, prodávající má povinnost službu poskytnout. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba poskytnutí nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat poskytnutí služby ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže službu neposkytne, upozorní spotřebitel prodávajícího, že neposkytl službu včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k jejímu poskytnutí (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající neposkytne službu ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Zjednodušeně řečeno, spotřebitel tedy sice nemůže odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů po uzavření smlouvy, nicméně nebylo-li plněno ve sjednaném termínu, a ani v následně poskytnuté přiměřené době, může odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení na straně poskytovatele/prodávajícího.
Pokud jsou splněny zákonné podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení, doporučujeme spotřebiteli kontaktovat s oznámením o odstoupením od smlouvy neprodleně společnost. Společnost má v případě platného odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.