Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím, objednal jsem následující zboží:
Kompresor přišel volně ložený v NEPOŠKOZENÉ KRABICI, 14.4.2020, na Poště je nutno nejprve zaplatit částku 2700,-Kč a pak převzít.
I po otevření krabice závada nebyla vidět, řemenice byla pouze prasklá, to je vidět až po úplném vybalení 22kg těžkého stroje a přezkoušení otáčení řemenicí - při otáčení se mírně vykyvovala do stran.
Ihned po úplném vybalení a zjištění závady jsem 14.4.2020 napsal přes KONTAKT na stránkách prodejce.
Protože nepřišla odpověď, 14.4.2020 v 11:24 jsem poslal E-mail i s fotografiemi do Elektrospaw - opět žádná odpověď.
Další urgence E-mailem 15.4.2020 ve 13:53 - opět bez jakékoliv odpovědi.
Kontaktoval jsem tedy pracovníka na uvedeném telefonním čísle v Ostravě, ten mi sdělil, že mám balík poslat zpět, což bylo uděláno 15.4.2020 v 15:53 hodin - posláno zpět Česko poštou za 149,-Kč balík M 22kg. Aby nedošlo k dalšímu poškození, bylo mi řečeno, abych do balíku doplnil nějaké výplně - tak bylo učiněno a ještě jsem celý balík vložil do další krabice a tak zaslal.
POŽADOVAL JSEM I PŘILOŽENÝM DOPISEM ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY.
Opět žádná komunikace, několik E-mailů, na KONTAKT, vše bez výsledku. Mnohokráte jsem mluvil na kontaktním čísle s pracovníkem obchodu, který mi následně sdělil, že jsou pouze Spedice, že dodavatel s nimi též nekomunikuje, doručeno dodavateli prý bylo 23.4.2020.
1.6.2020 jsem poslal E-mail s tím, že předám Policii.
Okamžitě přišla odpověď od Spedice: Dobré ráno, Elektrospaw je náš bývalý zákazník. Jsme logistická společnost, která pomáhá v přepravě zásilek.
Naše společnost již s Elektrospaw již nespolupracuje právě kvůli problémům, jako je pan.
Potvrzuji vám, že balíček reklamací nám byl doručen pod expedičním číslem DR0409866805X a byl zaslán společnosti ELEKTROSPAW dne 22. dubna 2020. a doručeno 23/04/2020.
Následně přišla odpověď od dodavatele:
kompresor byl poslán zpět poškozený náklady na opravu a dopravu jsou:
900 CZK
kurýrem nebyla v den dodání učiněna žádná škoda, takže stížnost není opodstatněná a přijata
každá zásilka by měla být zkontrolována v přítomnosti kurýra, je to povinnost příjemce, a pokud dojde k poškození, měla by být při jejím obdržení podána zpráva o poškození, pak můžeme inzerovat, a pokud neexistuje žádná zpráva o poškození, nikdo takovou stížnost neuzná,
odstoupení od kupní smlouvy není platné, protože nedošlo k hlášení o poškození.
OD ZAHÁJENÍ POŽADAVKU REKLAMACE-VRÁCENÍ ZBOŽÍ-ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY do první odpovědi uplynulo více než 45 dnů. Nemám zpět peníze 2700,-Kč, měl jsem krom ostatních starostí s reklamací a telefony výdaj za poštovné 149,-Kč.
cca od 30.5.2020 ze stránek smazáno IČO, telefon i adresa...
KOMPRESOROVÝ AGREGÁT 3KW 520l/min W3065 - CENA 2 700,00 Kč
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Vrácení peněz za vadné zboží které má dodavatel prokazatelně od 23.4.2020, případně poštovné 149Kč.
NEPOŽADUJI ŽÁDNÉ ZBOŽÍ OD TOHOTO DODAVATELE I VZHLEDEK KE ZPŮSOBU JEDNÁNÍ A KOMUNIKACE.
|
Tweet |
Spotřebitel je v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, vadné, tj. i poškozené při přepravě, nevyjímaje. Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající. Nezáleží na tom, jakým způsobem byla kupní smlouva se spotřebitelem uzavřena, vždy se uplatní domněnka existence vady při převzetí, dokud ji prodávající nevyvrátí důkazem opaku.
Jinými slovy řečeno, prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 OZ.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.