Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.11.2019, jsem cestou vzdáleného přístupu prostřednictvím e-shopu u fy. Online nákupy a.s., Obchody24.cz, Spartakovců 6014/3, 70800 Ostrava-Poruba zakoupil mobilní telefon zn. Xiaomi Redmi Note 7 v hodnotě 4.490,-Kč.
Dne 15.04.2020 jsem zakoupený mobilní telefon zaslal k reklamaci s průvodním dopisem, v němž jsem popsal závadu. Jednalo se o nezaviněné samovolné prohnutí telefonu. Telefon byl užíván z větší části pouze doma, pouze asi 4 x byl nošen v aktovce do školy. Jinak byl držen v ruce či ležel na stole.
Dne 17.04.2020 jsem od prodejce obdržel e-mail, v němž sděluje, že reklamace telefonu byla přijata k posouzení a zboží bude prodejce zasílat na servis kvůli posouzení závady. Nic více.
Dne 05.05.2020 jsem od prodejce obdržel email se sdělením, že reklamace byla po posouzení servisem výrobce zamítnuta. Email obsahoval přílohu: vyjádření servisu výrobce s fotografiemi a nabídkou placené opravy. Přiložené fotografie pak zobrazují reklamovaný telefon vyfocený z obou bočních stran.
Dne 15.05.2020 mi telefon byl bezplatně doručen do místa bydliště.
Tedy žádám o prošetření, zda je postup prodejce správný ve smyslu vyřízení reklamace zamítnutím poté, co byl telefon odeslán servisu výrobce (tedy ne nezainteresovanému servisu) který konstatoval nezáruční poškození pouze z vnějšího pohledu na telefon. Vzhledem k tomu, že servis (jak napovídají fotografie) se neobtěžoval telefon rozebrat a přijít na příčinu závady – deformace (tedy např. zda není na vině nestandardní chování baterie, či jiného komponentu telefonu). Jakákoli moje argumentace že telefon nebyl používán, skladován ani přenášen způsobem, jenž by zapříčinil poškození – prohnutí telefonu – nebyl prodejcem zohledněn.
Žádám o uznání reklamace. Opravu telefonu, případně vrácení kupní ceny (je pro mě výhodnější nový telefon si koupit než jej měnit za nový). Jsem ochoten akceptovat slevový kupon v hodnotě telefonu - zakoupím si nový u prodejce.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.