Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42889Nepřesné informace v energetické "soutěži"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.06.2020, před 5 lety

Aleš Presl

Znění stížnosti

Na základě telefonického rozhovoru ohledně energetické "soutěže" jsem souhlasil s nezávaznou účastí v "soutěži" Po několika dnech přijel kurýr (20.3.), který si ofotil OP a dokumenty o odběru energií. Po delší době jsem měl telefonický hovor ohledně špatného ofocení a jestli dodám (mailem) kopii. To jsem neudělal. Další telefonát byl zaměřen, že neplním povinnosti ze smlouvy a že jsem nedodal kopii o energii. Toto jednání se mi vůbec nelíbilo a sdělil jsem, že dál nepokračuji. Tím mi bylo sděleno, že pokud chci odstoupit od smlouvy,tak musím zaplatit pokutu 5000 Kč. S tím jsem nesouhlasil a nesouhlasím. Všechno mělo být nezávazné, zdarma a kdykoliv mohu odstoupit. Argument od společnosti byl, že je to napsané ve smlouvě. Smlouvu jsem žádnou neměl. O smlouvu jsem si zažádal emailem, kde mi smlouva byla přeposlána. Se společností jsem řešil, že chci odstoupit a poslal jsem požadavek poštou.


Produkt

Smlouva podepsána 20.3. 2020, číslo smlouvy CS542220


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy bez pokuty vzhledem k termínu podepsání smlouvy (12.3. vyhlášen stav nouze, 20.3. zákaz maloobchodního prodeje a prodeje služeb).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2020 08:45, před 5 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.

Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2020 13:18, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.