Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 08.08.2013 jsem si zakoupila v prodejně (Valdštejnovo náměstí 91, Jičín)této společnosti fialový kožený pásek na kalhoty (300 Kč). Ptala jsem se prodavačky, zda je kožený a ta mi to potvrdila a ukázala mi na vnitřní stranu pásku kde bylo vyraženo "EXALA - MATERIAL LEATHER 44/110". Vrchní část pásku vypadala, že je z lakované kůže. Po půlroce se začala vrchní lakovaná část pásku odírat a odlupovat kolem dírky a bylo mi jasné, že kůže to určitě z vrchní strany není. V Jičíně jsem byla na dovolené a tak jsem pásek nesla do obchodu na reklamaci dne 31.07.2014. Paní prodavačka mě ujišťovala, že bude reklamace určitě zamítnuta, protože je to "opotřebení materiálu". Uvedla do reklamačního listu, že reklamuji "kožený pásek" a že se "olupuje". S tím jsem souhlasila. Cca za měsíc jsem se vrátila pro vyřízenou reklamaci a pan prodavač mi předal písemné vyjádření, kde bylo uvedeno: "Reklamace je zamítnuta z důvodu mechanického opotřebení pásku. Při nesouhlasu s vyjádřením k reklamaci jsme ochotni poslat opasek na odbornou expertizu do znaleckého ústavu k vypracování posudku. V případě, že posudek neprokáže závadu na opasku, budeme nuceni požadovat uhrazení vzniklých nákladů." Dopisu chyběl podpis i razítko i hlavičkový papír. Ptala jsem se pana prodavače, kolik jsou náklady na posudek a on mi sdělil, že neví. Vzala jsem si tedy pásek i doklady k reklamaci a odešla.
Klára Burešová
Podrobnosti nejsou známy, byl to outlatový obchod a na účtence je uvedeno pouze "kožený fialový pásek".
Nemýlím-li se, tak záruka na zakoupené zboží je 2 roky a tento pásek byl po půlroce nenositelný, protože nevypadal reprezentativně. Z toho důvodu očekávám, že mi budou vráceny peníze, záleží-li firmě na jejím dobrém jménu. Bude-li mi umožněna i výměna zboží, nebráním se tomu, i když jsem přesvědčená, že mám nárok na vrácení peněz. Opotřebení výrobku je logické, ale očekává se nejdříve po 2 letech užívání. A to, že mi paní prodavačka sdělila, že je si kupuji kožený pásek, to byla polopravda. Spodní strana pásku je opravdu kožená, ale ta vrchní není. I z tohoto důvodu se domnívám, že mám nárok na vrácení zboží.
|
Tweet |
Spotřebitelka by nyní musela prokázat, že měl být pásek kožený celý (např. dle kupního dokladu), poté by mohla v rámci rozporu s kupní smlouvou požadovat výměnu věci, která by byla v souladu s kupní smlouvu, případně by jí vznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Záruka je ze zákona 24 měsíců a nevztahuje se na běžné opotřebení nebo mechanické poškození věci. Je-li mezi stranami spor o tom, zda se jedná o vadu nebo mechanické poškození a zároveň uplynulo od převzetí věci 6 měsíců, bylo by skutečně nutné obrátit se na nezávislého znalce, který by se zabýval povahou reklamované vady ve znaleckém posudku. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Společnost RYMBOND PRO s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.