Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na podzim roku 2019 jsem byl kontaktován výše uvedenou společností, že mi do tří měsíců zajistí NEJVÝHODNĚJŠÍHO dodavatele elektřiny. Večer za tmy přijel kurýr se smlouvami a v kufru auta za svitu jeho baterky mi předložil nějaké listiny k podpisu. Odmítl jít se mnou do domu kde by bylo dostatečné světlo k prostudování. Prý spěchá a já podepsal vše co mi předložil v domnění, že vše je korektní a solidní.
Včera mi od této společnosti přišlo konečně, (po 6-ti a ne po třech) měsících výsledek jejich práce zároveň se smmlouvou pro společnost ČED a.s.
Podle srovnání cca +ěé dodavatelů je tato společnost někde v druhé polovině všech, kteří nabízejí "nejvýhodnější" dodávku energie!!!
Pro to: Jednání této společnosti považuji za nesolidní, nespolehlivé a pokud použiji "silnější termín", tak za podvodné. Nejen nedodržení slibovaného termínu výběru dodavatelů, tak hlavně pro VNUCENÍ dodavatele, který zdaleka není ten nejvýhodnější. Cítím se spíše poškozený jejich jednáním. E-mailem i doporučeným dopisem jim zasílám své vyjádření a odstoupení jakýkoliv smuv a ujednání.
Vlastimil Sluka
Prošetření jednání a praktik této společnosti a ukončení její činnosti.
|
Tweet |
Pro řešení případu je klíčové, že se jedná o smlouvu o zastoupení ve věci "získání nejvýhodnějšího dodavatele energie". Tím je dán účel smluvního zastoupení, stejně tak je tímto dán i pokyn pro zastupující společnost - vyjednat nižší cenu nákladů na energie.
Pokud v rozporu s tímto pokynem zastupující společnost uzavřela smlouvu s vyššími náklady, jde o podstatné porušení smlouvy. Plyne tak z § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., protože se jedná o porušení, o němž zastupující společnost musela vědět, že pokud by takové porušení spotřebitel předpokládal, nikdy by s ní smlouvu neuzavřel. Zastupující společnost opravdu nemohla předpokládat, že by s ní spotřebitel uzavřel smlouvu, pokud by věděl o tom, že bude vysoutěžena ve skutečnosti vyšší cena. Odstoupením od smlouvy o zastoupení se závazek zrušuje od počátku. To znamená, že po odstoupení spotřebitel není zavázán jednáním zastupující společnosti vůči novému dodavateli energií.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu zprostředkovatel spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné nejen pro podstatné porušení smlouvy (viz výše), ale i bez udání důvodu, a to ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit zásadně do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Následující odstavec uvádíme "nad rámec stížnosti" pro případ, kdybychom připustili, že spotřebitel je jednáním zastupující společnosti vázán. V takové situaci platí, že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva o dodávce energií mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle názoru dTestu jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. To znamená, že i od této smlouvy je spotřebitel oprávněn odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit zásadně do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Pro úplnost dodáváme, že dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (= smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.