Společnost


Certus Mercatus, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42906Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2020, před 5 lety

Patrik Tomeček

Znění stížnosti

Zhruba rok od zakoupení produktu (robotický vysavač Roomba 966), se začaly u produktu projevovat potíže jako bezdůvodné přerušení úklidu, nevracení se do dobíjecí stanice (Závady jsou popsány v přiložených podkladech, tedy reklamačních listech). Toto, bylo vždy doprovázeno akustickou chybovou hláškou a zaznamenání této chyby v mobilní aplikaci, která je jako jedna z funkcí produktu.
První reklamace proběhla dne 3.1.2020 a ukončena 13.1.2020 s vyjádřením opraveno.

Během dalšího používání, docházeno k obdobným chybám zařízení.
Druhá reklamace proběhla dne 17.1.2020 a ukončena 30.1.2020 s vyjádřením, že došlo k výměně základové desky.

Během opětovného používání docházelo již jen k jedné chybovosti a to nepravidelnému se vracení do dobíjecí stanice k možnosti dalšího úklidu, což bylo opět zaznamenáno v mobilní aplikaci formou chybové hlášky (Vybitá baterie).

Třetí reklamace proběhla dne 29.4.2020 s žádostí o odstoupení od smlouvy. Cca po 14 dnech s vyrozuměním, že se závada neprojevila. S tímto jsem nesouhlasil a zařízení bylo zasláno zpět do servisu i s přiloženým výpisem s chybovými hláškami z mobilní aplikace. I přes tuto skutečnost přišlo vyrozumění o zamítnutí opravy a třetí reklamace, byla ukončena 21.5.2020.

Pro obdržení produktu do vlastních rukou, bylo za potřebí podpisu reklamačního listu, do kterého se uvedlo, že zákazník nesouhlasí s vyjádřením servisního technika na základě doložených chybových hlášek z aplikace "iRobot".

V současné době, bylo zařízení použito asi 4x (zatím bez závad) a bude dále používáno. Bohužel záruční doba končí 12/2020 a nerad bych, aby se po skončení reklamace začala chyba dobíjení projevovat opětovně, když už se začala projevovat několikrát po druhé reklamaci.


Produkt

Robotický vysavač iRobot Roomba 966


Požadované řešení

Nadále trvám na požadavku zmíněném při třetí reklamaci a to odstoupení od kupní smlouvy.

Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2020 11:48, před 5 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud neuznal prodávající třetí reklamaci, je ovšem před odstoupením od smlouvy pro opětovný výskyt vady nutné tuto reklamaci rozporovat. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně (zde i z důvodu opětovného výskytu vady), což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 20:59, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.