Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#42916neoprávněné stržení peněz z účtu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2020, před 5 lety

Jarmila Kempná

Znění stížnosti

Dobrý den,
poslala jsem několik e-mailů na společnostbe2 S.a.r.l o navrácení částky celkem 11.235 Kč, kdy mi neoprávněně strhávali čtvrtletně 2.247 Kč po dobu jednoho roku a já si toho nevšimla, až letos v květnu... vždy mi odpovědeli záporně. Dne 26/5 jsem poslala tento poslední e-mail na společnost be2 S.a.r.l.a doposud se mi nevyjádřili.Jen informaci, mám ukončenou smlouvu v srpnu a už po mne nebudou chtít žádné peníze. Prosím o Vaší pomoc, zřejmě bych se žádné odpovědi nedočkala. Celý problém který s nimi řeším je popsán v tomto dopise...viz níže:
Dobrý den,
Dne 8/4 2019 jsem zaplacením částky 149 Kč z mého účtu xxxxxxxxx aktivovala zkušební členství na 1 měsíc na vašich webových stránkách "Be2.cz",kde k registraci došlo.Z kontextu uvedeného na těchto webových stránkách, a zejména z textové analýzy slovních spojení "zaregistrujte se zdarma" či "nejpopulárnější a nejlepší na vyzkoušení" jsem bez důvodných pochybností došla k závěru, že mým jediným výdajem bude výše zmíněných 149 Kč a pokud mi nebude nabízená služba vyhovovat, nemusím již činit žádné další kroky k jejímu zrušení.
Jak patrno například z webové adresy https:www.vasestiznosti.cz/spolecnost-1930/be2-s-a-r-l , stejně jako z mnoha jiných webových stránek na zcela totožné téma, tak ke zcela shodnému mylnému závěru jako já,došly tisíce či pravděpodobněji desetitisíce lidí v celé České republice (o vašich zahraničních aktivitách v tomto směru zatím podrobnosti nemám, ale s ohledem na to, že causu vaší společnosti řeší i webová stránka https://evropskyspotrebitel.cz/, považuji za prakticky jisté, že své nekalé praktiky provozujete i v mnoha jiných zemích), přičemž zároveń ve veřejném prostoru (s výjimkou vaších webových stránek, kde lze o autenticitě jakýchkoliv vyjádření třetích osob s úspěchem pochybovat, stejně jako o jejich identitě, když některé fotografie údajných "spokojených zákazníků" lze snadno dohledat prostřednictvím webových nástrojů určených ke srovnávání fotografií jako fotografie jiných osob s různými jmény) prakticky nikde nelze nalézt nikoho, kdo by autenticky potvrzoval, že je s vašími službami spokojen (což pochopitelně již ze samé podstaty není možné, a to ani teoreticky).
Tedy není možné, aby tolik tisíc či desítek tisíc lidí udělalo nezávisle na sobě úplně stejnou chybu, pokud by právě tato chyba nebyla vaším ústředním cílem, respektive základem vašeho obchodního modelu.Skutečnost, že vaším cílem nikdy nebylo vaším zákazníkům skutečně poskytovat služby v podobě a rozsahu, které formálně deklarujete (tedy provozovat reálnou seznamku mezi reálnými osobami s cílem je mezi sebou reálně kontaktovat),ale pouze a výhradně uvést zájemce o vaše formálně deklarované služby v omyl a vylákat z nich klamavými praktikami souhlas s platbami, který vám prokazatelně nikdy nezamýšleli udělit, je jasně patrná nejen z obsahu tisíců až desítek tisíc stížností, které lze na adresu vaši společnosti snadno dohledat jenom na webových stránkách dostupných v českém jazyce, ale velmi výstižně vaše podvodné praktiky spočívající ve zjevném robotickém předstírání služeb, které formálně nabízíte) popsal například i tento článek na jednom z nejčtenějších zpravodajských servrů v ČR: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/seznamky-nechtene-clenstvi-
exekutor.A190213 092401 domaci jumi
Cituji z něj tuto velmi ilustrativní pasáž:
Reportér MF DNES si seznamku Be2 vyzkoušel. Založil profil, který se má zobrazovat potenciálním nápadnicím. Z nabízených variant o sobě sdělil, že je plešatým, tlustým, afroamerickým novinářem měřícím méně než 140 cm, který nejí, má "jinou" barvu očí a do kolonky "O mně" napsal "Pozor! Tohle je podvod." Přesto během několika minut přilákal pozornost údajné 43 leté Katky z Děčína, milovnice techna a jízdy na koni, o níž bylo na profilu napsáno, že je vysokoškolsky vzdělanou dělnicí v truhlárně."Já osobně mám podobné zážitky, když se mi ozývali muži z celé ČR, přestože jsem měla omezení na jeden kraj a věkový rozdíl měl odchylku až 25let!! A o výškovém deficitu ani nemluvím. Za poskytování těchto neadekvátních až nemístních nabídek si účtujete čtvrtletně 2.247 Kč!!!!
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je toto uvedeno pouze v obchodních podmínkách, v minulosti opakovaně vyhodnotily jak soudy české (včetně Ústavního) tak i soudy evropské, jako tkzv. překvapivé ujednání (např. v ČR) dle §1753 občanského zákoníku, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp.zn.Cpnj 200/2013
Z výše uvedeného uzavírám, že smlouvu s vámi jsem - stejně jako tisíce až desetitisíce jiných lidí v ČR i jinde, uzavřela v domění, že jde o zcela jiné ujednání s jiným předmětem, tedy uzavřela jsem smlouvu v omylu a vyvolání tohoto omylu zcela jednoznačně připisuji vám, přičemž za nezpochybnitelné považuji to, že jste o tomto mém omylu museli vědět - smlouva je tak NEPLATNÁ podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále též "občanský zákoník"
) kteréžto ustanovení praví, že "Jedná-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné" Váš postup je v přímém rozporu mimo jiné s ustanoveními § 6 ("Každý má povinnost jednat v právním styku poctivě....Nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého nebo protiprávního činu.Nikdo nesmí těžit ani z protiprávního stavu, který vyvolal nebo nad kterým má kontrolu.") a § 8 ("Zjevné zneužití práva nepožívá právní ochrany.") občanského zákoníku, za použití § 1798 - §1801 ("smlouvy uzavírané adhezním způsobem") občanského zákoníku.Není logické abych já a zároveń tolik dalších lidí uzavřelo takto extrémně nevýhodnou smlouvu, neboť v demokratickém právním státě platí již vícekrát judikovaná teze, že se nikdo svých práv bezúčelně nevzdává.
Smlouva, která je neplatná, není způsobilá vyvolat žádné právní účinky a nemůže tedy být právním důvodem jakéhokoliv plnění.
Ve dnech 9/5/2019, 9/8/2019, 9/11/2019, 9/2/2020, 9/5/2020 byly z mého účtu provedeny (automaticky strženy) jednotlivé platby ve výši 2.247 Kč (slovy: dva tisíce dvě stě čtyřicet sedm korun českých), celkem tedy 11.235 Kč(slovy: jedenáct tisíc dvě stě třicet pět korun českých).podle § 2991 odst. 1 platí, že "kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.". podle § 2991 odst.2 pak"Bezdůvodně se obohatí zvláště ten,kdo získá majetkový prospěch plněním bez právního důvodu, plněním z právního důvodu, který odpadl...." A konečně podle § 2993 " Plnila-li strana, aniž tu byl platný závazek, má právo na vrácení toho, co plnila..."
Žádám vás tedy důrazně, abyste do tří dnů od doručení tohoto e-mailu vrátili na můj účet: 000000-0571621193/0800 uvedený u České spořitelny, částku ve výši 11.235 Kč (slovy: jedenáct tisíc dvě stě třicet pět korun českých), jako bezdůvodné obohacení z neplatné smlouvy.
pokud nebude tento můj požadavek splněn, budu proti vaší společnosti postupovat s veškerou energií a to zejména v mediálním prostoru a také včetně příslušných právních kroků ve spolupráci s orgány ochrany spotřebitele a orgány činnými v trestním řízení, jak v ČR, tak i v EU.V rámci tohoto postupu hodlám využít synergického efektu množství i prostředků vámi obdobně podvedených osob v ČR i v zahraničí, jako jsem já a vy moc dobře víte, že nás je MNOHO.
Zároveň vám sděluji, že nesouhlasím se zpracováním svých osobních údajů vaší společností za žádným účelem a zakazuji vám mou osobu vyjma vyrozuměním o tom, jak byla tato má žádost vyřízena. tento můj nesouhlas z opatrnosti označuji zároveń za odvolání všech případně dříve udělených souhlasů a za vznesení námitek proti jejich zpracování.
Pevně doufám, že mi bude vyhověno a celou tuto záležitost už nebudu muset řešit.
Děkuji
Jarmila Kempná

přílohy:
Potvrzení o provedení kartrové operace ze dne:

Květen 2020
9
KVĚ
KVĚTEN
Jarmila Kempná CS ACADEMICSINGLES.COM ACADEMICSGL LU
ZÁBAVA Platba kartou
-2 247,00 Kč
Únor 2020
9
ÚNO
ÚNOR
Jarmila Kempná CS ACADEMICSINGLES.COM ACADEMICSGL LU
ZÁBAVA Platba kartou
-2 247,00 Kč
Listopad 2019
9
LIS
LISTOPAD
Jarmila Kempná CS ACADEMICSINGLES.COM ACADEMICSGL LU
ZÁBAVA Platba kartou
-2 247,00 Kč
Srpen 2019
9
SRP
SRPEN
Jarmila Kempná ACADEMICSINGLES CS BE2.COM LU
ZÁBAVA Platba kartou
-2 247,00 Kč

4 transakce
-8 988,00 Kč

Květen 2019
9
KVĚ
KVĚTEN
Jarmila Kempná BE2 S.A.R.L CS@BE2.COM LU
ZÁBAVA Platba kartou
-2 247,00 Kč

Duben 2019
8
DUB
DUBEN
Jarmila Kempná BE2 S.A.R.L CS@BE2.COM LU
ZÁBAVA Platba kartou
-149,00 Kč
2 transakce
Pouze tato v pořadí první platba 149 Kč je vpořádku! Další byly neoprávněné!

CELKEM 11.235, Kč

______________________________________________________________
> Od: "be2 zákaznický servis"
> Komu: ja.ke@centrum.cz
> Datum: 14.05.2020 13:00
> Předmět: [Ticket#2020051410023054] re: odstoupení od smlouv [...]
>
>Děkujeme, že jste nám napsali!
>
>Vezměte prosím na vědomí, že náš systém zpráv třídí emaily podle data, kdy
>byly odeslány (od nejstaršího). Pokud odešlete více nových e-mailových zpráv,
>zobrazí se mezi posledními, takže odpověď na Váš dotaz může být tímto
>zpožděna.
>
>Vážíme si, že jste nás kontaktovali. Jeden z našich kolegů se Vám brzy ozve!
>
>Přejeme Vám hezký den!
>
>Váš zákaznický servis
>
>be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
>Commercial Register , B 123206
>Managing Director: Laetitia Pateau


Produkt

podvodná seznamka


Požadované řešení

Prosím o pomoc přes Vás s touto podvodnou seznamkou.
Požaduji a na tom trvám, navrácení všech neoprávněně stržených peněz na můj účet.
Děkuji
J. Kempná


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2020 11:40, před 5 lety

Z obsahu stížnosti je patrné, že je spotřebitelka dobře informována a patrně i řadu našich vyjádření na téma "jednání společnosti Be2 S.a.r.l." již zaregistrovala a četla. Přesto však připojujeme standardní vyjádření, ke kterému v závěru připojíme i individuální doporučení.

Jednání popsané ve stížnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem. Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Vzhledem k (podle našeho názoru) výši neoprávněně stržené částky spotřebitelce doporučujeme při další nespolupráci společnosti zvážit využití služeb advokáta (více informací viz např. z: https://www.dtest.cz/advokati).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.7.2020 16:44, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.7.2020 20:54, před 5 lety


Jarmila Kempná

Hodnocení: