Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem v prodejně firmy DATIX s.r.o. v Brně na ulici Šumavské 35 dne 18.5.2020 držák mobilu na kolo značky Forever BH-100XXL. Doma po rozbalení zakoupeného zboží jsem zjistil, že je výrobek nefunkční, jelikož nejde mobil v obalu řádně připevnit na jeho držák, při sebemenším pohybu obal s mobilem od držáku odpadá. Po reklamaci nefunkčního výrobku na prodejně dne 23.5.2020, byla prodejcem nefunkčnost výrobku ověřena a držák byl prodejcem zaslán na reklamační oddělení firmy. Dostalo se mi odpovědi, že mi nebyla uznána reklamace na vrácení peněz a je mi nabízen opět pouze jiný kus stejného typu výrobku. Jelikož jsem již k výrobkům této firmy ztratil důvěru a prodejna nemůže nabídnout jinou obdobnou funkční věc, požaduji vrácení peněz, což zástupkyně firmy Dagmar Jeřábková odmítá. Nabízí mi nákup jiné věci ve stejné hodnotě, já však jiné zboží nepotřebuji! Nevím, jak firmu donutit k vrácení peněz za prodej nekvalitního nefunkčního zboží.
S pozdravem
Ing.Miroslav Reichstater
Držák na kolo Forever BH-100XXL, kat.č.89046688
Požaduji vrácení peněz, jelikož mi prodejce nenabízí jinou obdobnou funkční věc
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Nároky uvedené v § 2169 občanského zákoníku jsou tedy v určité hierarchii, kterou je nutné respektovat. Odstoupení od smlouvy je prostředkem nápravy ultima ratio, přichází na řadu až tehdy, není-li možné reklamaci vyřídit jiným způsobem.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.