Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3. 8. 2012 jsem u této společnosti zakoupil telefon Sony Ericsson za 3400 Kč, přičemž jsem jej 22. 7. 2014 posílal na reklamaci kvůli nefunkčnímu displayi (přestal reagovat na dotyk) a vadné baterii, které nedodržovala slibovanou kapacitu. O týden později (1. 8.) jsem společnosti napsal e-mail, zda jim telefon přišel, neboť jsem v balíku zapomněl uvést na sebe přímý kontakt, na což odepsali, že telefon obdrželi hned následující den po odeslání.
Telefon mi byl vrácen až 8. 9. 2014 s tím, že jej nejdříve odeslali na špatnou adresu. V protokolu o reklamaci bylo uvedeno, že v přístroji byla nalezena stopa oxidace a nebylo možné jej tudíž opravit v rámci reklamace. Pod baterií telefonu je však nalepena originální ochranná nálepka, která brání vniknutí do telefonu a která by musela být buď rozříznuta nebo odlepena, aby bylo možné se dostat k základní desce přístroje. Když jsem tuto skutečnost poukázal společnosti, sdělili mi, že je běžná praxe po kontrole přístroj zalepit nálepkou novou. Co mi ovšem nebyli schopni vysvětlit je fakt, že má ta nová nálepka stejné sériové číslo jako je to, které je nalepené na záručním listu z roku 2012.
Telefon zkrátka nebyl vůbec otevřen, pouze se jim nechtěl opravovat a nyní mi zůstal mobil bez záruky. Společnost mi přestala odpovídat na zprávy.
Na reklamačním protokolu nebylo ani slovo o závadě na baterii.
Kam se mohu obrátit, pokud mám důkaz, že se opravdu již jedná o podvod? Rád bych dal podnět nějaké instituci jako je např. ČOI, aby nebylo okrádáno více lidí. Nechci se soudit, pokud to není bezpodmínečně nutné, nicméně pokud není zbytí...
Děkuji mnohokrát za odpověď.
Sony Ericsson Xperia Mini Pro
Rád bych dostal zpět peníze, neboť tomuto prodejci již nevěřím.
|
Tweet |
Pro spotřebitele je důležité, že reklamaci uplatnil v záruční době. Řádně uplatněná práva z odpovědnosti za vady nezanikají uplynutím záruční doby a kupující se nadále může jednostranně domáhat jejich realizace, a to případně i žalobou u soudu. Platí přitom tříletá promlčecí doba. Ve sporu by musel prokázat, že reklamovaná vada byla na zboží v době uplatnění reklamace. Z tohoto důvodu spotřebiteli doporučujeme, aby si nechal vypracovat znalecký posudek a výsledek reklamace rozporoval. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Česká obchodní inspekce není oprávněna posuzovat, zda byla reklamace zamítnuta oprávněně nebo ne.
Společnost 1-2Umobil s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.