Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 6.5.2020 v PM Revoluční 7,Praha jsem zakoupil troje müsli CRIP CROP s minimální dobou trvanlivosti do: viz spodní strana obalu, na spodní straně uvedeno datum 22.01.2020, již jsme si dříve koupili tyto müsli a způsobilu nám těžké žaludeční potíže,jen jsme si nevšimli data spotřeby, to až nyní, když se mi nezdála barva produktu.
Je možné jim to řádně "omlátit o hlavu"?
Děkuji.
müsli CRIP CROP
Je možné jim to řádně "omlátit o hlavu"?
Děkuji.
|
Tweet |
Podle ustanovení § 10 odst. 2 zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, "Potraviny mohou být po datu minimální trvanlivosti uváděny na trh pouze tehdy, jsou-li takto označeny a jsou-li bezpečné."
Potraviny s prošlou dobou minimální trvanlivosti lze uvádět do oběhu, pouze pokud jsou zdravotně nezávadné a pokud jsou jako prošlé označeny a odděleně umístěny. (Označení slovem "sleva", "akce" není v žádném případě dostačující).
Po ukončení data výrobce nezaručuje chuťové a výživové kvality výrobku. Odpovědnost za zdravotní nezávadnost potraviny s prošlou dobou minimální trvanlivosti přebírá prodejce.
Pokud byly prodávajícím nabízeny potraviny s prošlou dobou minimální trvanlivosti odděleně od ostatních prodávaných výrobků, náležitě označen údajem o prošlé době minimální trvanlivosti, pak byly splněny podmínky zákonné úpravy.
Má-li spotřebitel podezření, že společnost porušuje při prodeji potravin některou z výše uvedených zákonných povinností, je vhodné se obrátit s podnětem na Státní veterinární správu (ohledně výrobků živočišného původu), případně na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (co se týče potravin rostlinného původu). Stačí pouze vyplnit formulář podnětu ke kontrole umístěný na internetových stránkách (www.szpi.gov.cz) a uvést konkrétní prodejnu, kde byla závada zjištěna. Pochybení prodávajícího však musí zjistit sami inspektoři dozorového orgánu kontrolním zjištěním učiněným přímo na místě. Pokud spotřebitel o to požádá, mají dozorové orgány povinnost vyrozumět spotřebitele do měsíce o postupu v dané věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.