Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podepsal jsem s Epetem smlouvu o dodávkách elektrické energie s fixací na 24 měsíců. Hned po druhém měsíci dodávek mi začali účtovat vyšší ceny než bylo smluveno. Nejsem schopen s nimi vyřešit reklamaci, pořád jim píšu, třikrát jsem volal na linku, znovu a znovu to někomu vysvětlovat.
Dodávky elektrické energie v cenách dle smlouvy od 1.3.2018 - 28.2.2020
Požaduji zaslání správných vyúčtování za období 21.3.2018 - 24.3.2019 (fa 150300118472) a za období 25.3.2019 - 23.3.2020 (fa 150300150558) a vrácení předplacených peněz.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti není možné dovodit, z jakého důvodu začaly být společností EP ENERGY TRADING, a.s. účtovány vyšší poplatky za energie, než které byly původně sjednány.
Jednou z možností je jednostranná změna "ceny a jiných smluvních podmínek", kterou upravuje § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon. Pro pořádek uvádíme, že jednostranná změna ceny a smluvních podmínek není oprávněním dodavatele "ze zákona", ale její možnost musí být sjednána ve smlouvě. Teprve až samotné "provedení" změny upravuje energetický zákon (citovaný výše). V tomto zákoně není upravena forma, ve které musí být změna spotřebiteli oznámena. Nicméně vůbec provedení oznámení je (i dle výkladových stanovisek Energetického regulačního úřadu) povinnou součástí platné jednostranné změny obchodních podmínek. Pokud k tomuto oznámení tedy nedošlo, nebyla platně provedena jednostranná změna ceny za energie a účtována by tak měla být stále stejná cena. Jak však uvádíme v úvodu, je to jen jeden z možných důvodů, proč by mohla být účtována jiná cena za energie.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.