Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.4.2020 jsem si objednala na tomto eshopu brýle. Na eshopu je uvedeno dodání 1-3 dny, dne 30.4. stále nedorazily, ani žádné potvrzení o odeslání objednávky. 30.4. jsem psala na eshop mail. Odpovězeno mi bylo 3.5., že brýle dorazí 5.5., to se však nestalo. Stejně tak mi už nikdo neodpověděl na otázku v tomtéž mailu, zda jsou uzpůsobeny na dioptrie. Psala jsem na jejich instagram zprávu i komentář, kdy brýle dorazí - ptala se v komentářem pod jednou fotkou i další slečna. Nebylo nám odpovězeno ani na jedno a komentáře byly smazány. Dne 6.5. mi teprve dorazil mail, že moje objednávka byla dokončena. Brýle dorazily 7.5. U produktu je uvedeno, že brýle dorazí i s obalem, ve skutečnosti dorazily bez obalu, jen v sáčku vloženém v krabičce, ve které během dopravy a manipulace lítaly ze strany na stranu. Brýle byly na první pohled velmi laciné, nekvalitní, takže jsem je chtěla vrátit. Na stránkách není uveden postup pro vrácení, pouze jakési obecné obchodní podmínky, které vypadají jako překopírované z nějakého univerzálního vzoru. Mailem jsem dne 15.5. informovala, že chci brýle vrátit a prosím o info k postupu - bez reakce. Reakci jsem dostala až poté, co jsem se konečně spojila 20.5. s paní Terezou Truhlářovou, která mi řekla, že mi pošle formulář k vrácení mailem tentýž den večer a že mi vrácení uznává. Neposlala dodnes. Volala jsem jí znovu a reakce byla "oni vám to ještě neposlali? já je roztrhnu, zařídím". Kdo "oni" jsem se nedozvěděla a formulář na vrácení dodnes 8.6. nemám. Brýle už jsem darovala kamarádce, protože neočekávám, že bych se mohla něčeho domoct. Neznám adresu, na kterou ji vrátit, i kdybych je poslala na sídlo společnosti, které je na eshopu mimochodem jiné než to, které je v obchodním rejstříku, s tímto přístupem pochybuji, že bych dostala peníze zpět.
https://sunnies.cz/produkt/cat-glasses/
Zboží již vrátit nechci, darovala jsem jej dál. Ale chtěla bych, aby i ostatní kupující věděli, že je to nespolehlivý, rizikový a nejspíš i podvodný eshop. Bohužel nenašla jsem místo, kam bych mohla napsat recenze a varovat tak ostatní. A na jejich instagramu komentáře mažou a od mého komentáře i vypli možnost je pod fotky dávat.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.