Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v prosinci roku 2019, jsem zakoupil 2ks lístků na představení CAVEMAN které se mělo konat 31.3.2020. Kvůli pandemii koronaviru, se představení zrušilo/přesunulo.
Od 3.4.2020. Každý měsíc i vícekrát, žádám ticketportal o vrácení peněz.
Všechny dokumenty které potřebovali jsem zaslal nejméně 5x. Postupoval podle všech návodů co jsem kde našel a pořád nic.
Pro porovnání, u GoOut.cz jsem řešil také vrácení peněz za vstupné. Celý proces trval 2 dny. Žádný problém, žádné kličky.
Jediné vyjádření které jsem dostal je že pořád čekají na vyjádření pořadatele. Pořadatel se dávno vyjádřil že akci samozřejmě přesunul.
Mě další termíny nevyhovují.
Ticketportal-Caveman-Rubín-Brno
Žádám je opakovaně o vrácení peněz. Zpět na můj účet.
|
Tweet |
Ohledně vrácení peněžních prostředků platí, že spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci.
Uplatnit poukaz pak mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Pokud toho nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021.
Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného.
Zvláště zranitelné skupiny spotřebitelů mohou poukaz odmítnout a požádat pořadatele o vrácení uhrazeného vstupného. Mezi tyto skupiny patří zdravotně postižení lidé, nezaměstnaní, těhotné ženy, rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené, lidé starší 65 let a samoživitelky nebo samoživitelé.
Ohledně komunikace a poskytování informací platí, že společnost Ticketportal SK, s.r.o. (provozovatel sítě Ticketportal.sk) je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Společnosti tak bez dalšího neplyne povinnost informovat spotřebitele o tom, že bylo přesunuto datum konání kulturní akce. Tuto povinnost má pořadatel kulturní akce.
Pokud byla kulturní akce přesunuta (resp. má být přesunuta), jedná se o jednostrannou změnu podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany pořadatele kulturní akce. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 občanského zákoníku) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sund servanda („smlouvy mají být plněny a daný slib zavazuje“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Základními obsahovými náležitostmi závazku jsou kromě ujednání o čase i ujednání o místě a způsobu plnění.
Spotřebitel může již dopředu vyslovit s případnou změnou termínu nesouhlas a požádat pořadatele kulturní akce o vydání poukazu (viz výše). Změnu termínu nelze spotřebiteli vnutit proti jeho vůli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.