Společnost


František Korbelář

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4296Úhrada za "poškozené" vrácené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 15 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2014, před 10 lety

Petr Kučera

Znění stížnosti

Dne 20.8.2014 jsem objednal přes internetový obchod (www.herni-svet.cz)2hry a příslušenství na XBOX 360-Dual Chargé Dock.Objednávka byla rychle doručena. Po doručení jsem zjistil, že nabíjecí stanice nevyhovuje mému staršímu typu. Kontaktoval jsem telefonicky prodejce. Byl jsem vyzván k vrácení nevyhovujícího zboží s tím, že se poradí s kolegy na alternativě, kterou mi nabídnou. S tímto příslibem jsem nevyplnil reklamační formulář. Zboží jsem zabalil do orig. obalu a neprodleně odeslal prodejci, který mi potvrdil jeho přijetí(26.8.). 4.9.(po 10 dnech)mi bylo sděleno, že vrácené zboží je poškozené (poškrábané) a musí se opravit (opravu hradí zákazník), nebo prodat jako použité s tím, že mi vratku poníží o 149,-Kč. S tímto jsem nesouhlasil a ohradil se proti nařčení o poškození. Odpověď cituji:"zboží jsme expedovali 20.8., zboží k odstoupení od kupní smlouvy jsme opět obdrželi 26.8.V ten den potvrzující email o přijetí zboží, které jsme zapsali a předali technikovi. Ten se v daném dostupném čase (do 14 dnů)na toto zboží podíval, zkontroloval ho atd. Toto zboží nerozbalujeme, odesíláme ho originálně zabalené. Vzhledem t tomu, že se jedná o lesklé zboží, je na něm vidět sebemenší poškození. Ale zboží není už originálně zabalené, rozdělaný obal u bat. poškozená obalová krabice, lesklé části jsou opravdu jemně poškrábané. Takové zboží už jako nové prodat nemůžeme.Vy máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy, my máme nárok požadování za snížení hodnoty zboží §1833zák.č.89/2012Sb. a zároveň znovu uvedení do pův. stavu. Proto jsme navrhovali prodat zboží jako odzkoušené, nebo uvést do původního stavu a poté Vám předložit fa k uhrazení, cena bude cca 300,-Kč . Dejte vědět, jak jste se rozhodl." Konec citace-(cena nového zboží je 569,-Kč s DPH). Vím, že jsem zboží nepoškodil (ale ani jsem případné předchozí poškození nezaregistroval. Musím podotknout, že veškerá komunikace byla prosta urážek, čehož si vážím. Prosím poraďte řešení...


Produkt

Příslušenství XBOX 360 Dual Charge dock (X1)


Požadované řešení

Rád bych, kdyby výsledkem bylo poučení jak pro prodávajícího, tak pro nás kupující. Pokud bych měl nárok na vrácení peněz, nechť je prodejce odečte z nákupu někomu potřebnému. Jsem přesvědčen, že to udělá. P.K.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2014 15:01, před 10 lety

Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jedná se o snížení hodnoty zboží, nikoli obalu, který nemá vliv na jeho funkčnost. Spotřebitel má právo zboží z obalu vyndat a ověřit si jeho vlastnosti. Snížení hodnoty zboží prokazuje prodávající.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.12.2014 11:08, před 10 lety


Petr Kučera

V září jsem podal stížnost na postup firmy Herní svět, IČ 63161494. Nedávno jsem obdržel náhradu (jiný, vyhovující druh) za reklamované zboží. Též mi byl doplacen rozdíl v ceně. Oceňuji tento krok, vážím si jej a přeji firmě Herní svět mnoho spokojených zákazníků i úspěchů v nadcházející roce.
Kučera Petr

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.