Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, paní Kučerová Květoslava souhlasila po telefonu s odběrem elektřiny a plynu,V roce 2017. V letošním roce duben 2020 jí bylo zasláno, že má zaplatit 5 998,- Kč za nedodržení smlouvy a ušlého zisku Lidové energii s.r.o. Kollárova, Jihlava. Paní Kučerová doposud nepodepsala žádnou smlouvu s tímto dodavatelem.Je jí 81 let a vůbec si nepamatuje,že by něco takového udělala. Výše jmenovaná stráví většinu času v nemocnici i v současné době je v nemocnici.Je to stará paní a je nepřístupné,aby na ní byl vyvíjen nátlak.Zaslala jsem dopis Lidové energii a rychlé řešení pohledávek.
Tuto záležitost za ní vyřizuji.Jana Neulingerová,Vranovská Ves 109 Znojmo
Jsem švagrová paní Kučerové.
Požadujeme ,zrušení poplatku. Nesouhlasíme s poplatkem. Firmě jsme nezpůsobily žádnou ujmu.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění. Domnívá-li se spotřebitel, že dluh neexistuje (resp. nevznikl v souladu s právní úpravou), patrně nebude možné právní důvod pro nárokování si daného poplatku prokázat a dluh vymáhat.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil administrativní poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.