Společnost


ANTALON s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42988Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2020, před 5 lety

Hana Poláčková

Znění stížnosti

Nákup šicího stroje Singer SMC 9960 přes internet, samotné dodání jsem musela urgovat, převzetí zásilky potom osobně v "prodejně" - spíše výdejně/odběrním místě Mader na Radlinského ul. v Bratislavě. Krabice byla bez poškození, až doma při postupném vybalování zjištěny výrobní vady (odšípnutí části šicí plochy, už z výroby nalomený a asi následně zatavený plastový pant u úložného prostoru). Kvůli těmto chybám ani nedorozbalované, aby zůstalo vidět originální balení (šicí patky) tzn., že stroj vůbec nemohl být doma použitý. Vady nemohly vzniknout ani při dopravě. Mám nafocenou nepoškozenou krabici i uvedené dvě vady, které jsem při postupném rozbalování našla. Obratem (asi do 10-ti dní) na odběném místě reklamováno. Reklamaci převzali, později ale neuznána a mailem přišla zpráva:
"Dnešním dnem jsme ukončili Vaši reklamaci č. 15308, přijatou dne 7.5.2020, výrobek: Šijací stroj Singer SMC 9960, popisovaná závada: Vyčnelok ostrý plastový na šijacej ploche, šuflík ma ulomený plastový pant., předběžný termín vyřízení: 7.6.2020, předběžný způsob vyřízení: oprava. Řešení reklamace: reklamace neuznána - mechanické poškození, výrobek nebyl překontrolován při převzetí na prodejně".

Byla jsem a stále jsem z toho rozčarovaná, což jsem odepsala i prodejci. V následující komunikaci se prodávající firma ANTALON s.r.o. (kupováno pres Mader sk, se odvolal na:
"Ak kupujúci preberá tovar na odbernom mieste Predávajúceho, kupujúci má právo tovar po uhradení skontrolovať. V prípade zistenia poškodenia alebo rozporu s kúpnou zmluvou (faktúrou) potrebné na mieste spísať s predávajúcim zápis o škode. V takom prípade zostáva zachovaný nárok Kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia Predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny. Dodatočné reklamácie obsahu alebo mechanického poškodenia zásielky po opustení prevádzkových priestorov nezbavujú kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou." Nabídli mi pomoc přes servis obstarat náhradní díly.

Jelikož byla krabice nepoškozená, nevyužila jsem svoje právo zkontrolovat si podrobně zboží. To přizvávám. (Nečekala jsem, že v případě, že svoje právo nevyužiji, v případě vady se prodávající bude snažit hodit všechnu zodpovědnost na zákazníka.) Důvod proč jsem nevyužila svoje právo? - Při těžkém šicím stroji s hromadou drobných součástek jsem viděla riziko, že se stroj nepodaří pořádně zabalit zpět a některá ze součáastek se zakutálí a ztratí.

Už mě napadlo i to, či současný stav to není jen o přístupu k slovenskému zákazníkovi.


Produkt

Šicí stroj SINGER SMC 9960 ,374318830490, číslo tovaru 0115576. Serial No C96401233


Požadované řešení

Požaduji výměnu výrobku za bezchybný kus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2020 09:09, před 5 lety

Pokud bylo dodáno poškozené zboží, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Dodání poškozeného zboží představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající. Vždy se uplatní domněnka existence vady při převzetí dle § 2161 odst. 2 OZ, která říká: "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí."

Ustanovení § 2104 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví kupujícímu povinnost věc podle možnosti prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2020 22:10, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.