Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Reklamovala jsem mobilní telefon, který se po půlročním užívání přestal nabíjet. Stalo se, že telefon byl delší dobu v nabíječce, ale po vytažení jsem zjistila, že se nenabil.Tato situace se pak opakovala čím dál častěji. Vzhledem k tomu, že jsem chtěla zboží reklamovat a neměla jsem žádný náhradní přístroj, musela jsem si rychle objednat nový mobil,abych si mohla přetáhnout kontakty a údaje. Mezitím ovšem došlo k uzavření obchodů a v podstatě izolaci společnosti kvůli výskytu Covid. Počkala jsem tedy s předání telefonu k reklamaci do znovu otevření prodejen. Reklamace mi nebyla uznána - dnes jsem převzala telefon, kde bylo uvedeno, že jsem telefon nevhodně používala a byl utržený konektor, který prý byl ale servisem opraven.
Telefon vykazuje stejný problém jako před reklamací a "opravou" ( Může být při neuznané reklamaci přístroj opraven ? Jak mám nyní řešit případný znalecký posudek?)takže se tváří, jako že se nabíjí- tzn. že svítí kontrolka, ukazuje se obrázek nabíjené baterie , ale i po hodině v nabíječce je stav pořád 0.
Mám za to, že servis vůbec neřešil pravou příčinu toho, že se telefon nenabíjí. Na můj nesouhlas se zamítnutím reklamace mi Mall odepsal, že pokud mám výhrady k reklamaci-mám se obrátit přímo na jejich servis.Já si ale zboží zakoupila u nich a očekávám řešení a vyjádření od společnosti Mall.cz
mobilní telefon CUBOT X19 Gradient 4GB/64 GB
Požaduji výměnu přístroje, nebo vrácení peněz. Vzhledem k tomu, že jsem vinou závady musela zakoupit přístroj nový.
|
Tweet |
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.
Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.
Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.
V takovém případě je třeba uplatněnou reklamaci spotřebitele považovat za uznanou reklamaci výrobku s provedením záruční opravy.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.