Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma "jaksezbavitstenic.cz" https://www.jaksezbavitstenic.cz/ jinak pan Jan P. z Prahy, který složil zkoušku na deratizaci v roce 2018 (firma KPstar s.r.o.) začíná být nechvalně známá svým podvodným jednáním vůči zákazníkům, kteří se na ni v nouzi obracejí. Používá lživou reklamu, že dávají 100% záruku 3 měsíce na vyhubení štěnic, kterou ovšem buď nedodrží, nebo po urgencích přijede na druhý postřik až pozdě, často po více než měsíci, přestože opakovaná aplikace nesmí přesáhnout dobu 3 týdnů, tak aby její funkčnost navázala na první (omezení 3 týdny je dáno zákony EU o biocidních přípravcích, které se můžou aplikovat v domácnostech, pak se musí KAŽDÝ schválený přípravek rozložit, aby neškodil). Dále tvrdí ve svých reklamách a také do telefonu zákazníkům, že ničí vajíčka štěnic speciálním postřikem, který byl vyvinut jen pro jejich firmu... (kolik milionů stojí vývoj, testy, schvalování a výroba nové látky si asi umíte všichni představit)!!!! Cenu za ošetření jednoho bytu 8.500,- Kč mají nastavenu tak, aby vydělali i když přijedou 2x (jedno ošetření bytu u konkurence stojí mezi 2.500 až 3.500,- Kč)!. Pokud by jste nedejbože potřebovali i třetí postřik, přestane vám zvedat telefony. Takže prosím - udělejte si všichni obrázek sami a pokud jste naletěli - obracejte se prosím na ČOI, ať tomuto pánovi už konečně osladí jeho "podnikání"! Na svých stránkách a na Google firmy si píše recenze sám!
jaksezbavitstenic.cz
Aby dělali svou práci tak jak se má a neklamali zákazníky a nepoškozovali konkurenci.
|
Tweet |
Ohledně výše ceny uvádíme následující. Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž komoditu. Při úvaze o této hranici však dodáváme, že vždy záleží na konkrétních okolnostech případu a jedná se spíše o orientační hranici.
Ohledně údajné klamavé reklamy uvádíme, že uvádění nepravdivých informací v předsmluvním stádiu (tedy i při inzerci služby) je zakázáno jednak zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž takové jednání může mít za následek až neplatnost smlouvy z důvodu uvedení spotřebitele v omyl o rozhodující okolnosti (k tomu srov. § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), jednak zákonem 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Dle § 4 zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě. Rovněž by bylo možné, s ohledem na skutečné doslovné znění reklamy, uvažovat o aplikaci písm. l) Přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Má-li spotřebitel za to, že byl ze strany poskytovatele neúměrně zkrácen, může se obrátit na poskytovatele s žádostí vrácení kupní ceny odpovídající zkrácení. Má-li spotřebitel za to, že byl porušen zákon o ochraně spotřebitele, může se obrátit na dozorový orgán, kterým je zde Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel za to, že byl uveden v omyl o rozhodující okolnosti, může namítat vůči poskytovateli služby neplatnost právního jednání, v tomto případě uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.