Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
minulý rok jsem hledala byt a chtěla jsem zaslat fotografie bytu, protože tam žádné nebyly, samozřejmě chce každý vidět jak být vypadá. Bylo mi ovšem mailem zasláno, že se musím registrovat a aby mi byly fotografie zaslaný. Tak jsem i učinila. Nebyla jsem nikde upozorněn na poplatek za registraci - jinak bych se neregistrovala. Protože 5.000,- za to že chci vidět jen jak být vypadá by neplatil určitě nikdo. Každopádně fotografie mi zaslaný nebyly, jen nějaké dokumenty typu znalecký posudek, který mi byl úplně k ničemu. Chtěla jsem jen fotografie.
Začátkem ledna tohoto roku mi došla faktura na zaplacení 5.000,- za registraci. Ihned jsem společnosti psala a začala to řešit. Bohužel mi bylo jen řečeno, že to musí být zaplaceno. Před týdnem mi došla výzva, že pokud to nezaplatitm, budu mít exekuci. Vůbec nevím co mám dělat. Ještě studuji, vzhledem k situaci jaká se děje nemám peníze a platit 5.000 za to, že jsme chtěla jen fotografie, které ani nemám mi přijde přehnané.
Taktéž mi bylo napsáno, že z důvodu desítek stížnosti, se to bude řešit soudně. Psala jsem jim maily v jakém stavu je řešení jejich postupu a už mi na maily nebylo odpovězeno. Jen mi došla druhá výzva na kterou jsem jim odpověděla a opět žádná reakce.
Žádám o vymazání osobních údajů a zrušení registrace a odpuštění poplatku.
Děkuji.
Fa na zaplacení 5.000,-
Zrušení registrace, smazání osobních údajů, zrušení poplatku
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitelku upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k její stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o zpoplatnění před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den, napíšeme zde obecné vyjádření pro většinu stěžovatelů, jelikož dTest, zde píše stále stejná vyjádření, již 10. měsíc a jak je vidět z praxe, pro stěžovatele toto není řešením. Jak je výše uvedeno, za pár měsíců to bude rok, co se zde objevily první stížnosti klientů. Věřte tomu, že díky těmto stěžovatelům, jsme tak pod velkou kontrolou všech možných dohledových a kontrolních orgánů, že můžeme tvrdit, že podnikáme zcela pod "kontrolou státního dohledu". Nyní fakta: před cca 8 měsíci jsme dTestu předložily judikaturu, která hovoří 100% v náš prospěch v rámci způsobu a uzavírání stejného typu smluvní dokumentace, kdy soud řešil zdá máme nárok na 15x vyšší plnění než zde řešený poplatek. Soud pravomocně rozhodl, že máme 100% nárok na toto plnění a že v rámci uzavření smlouvy, která je uzavřena stejnou formou a způsobem jsme se jako společnost v žádném případě NEDOPUSTILY ŽÁDNÝCH KLAMAVÝCH A JINÝCH NEÁKONNÝCH PRAKTIK. Stejný způsob a formu uzavření smlouvy používáme pro služby exekuční dražby s registračním poplatkem. Zástupce dTestu se v emailové komunikaci s naší společností vyjádřil, že dTest nemá k dispozici žádnou jinou judikaturu, která by právně řešila podobnou věc. Ohledně ČOI ADR, zde velmi aktivně komunikujeme a snažíme se nad rámec našich zákonných povinností dále zlepšovat informovanost našich klientů, kdy ČOI ADR tyto naše aktivity nad rámec našich zákonných povinností vítá. Ano, pokud je klient přesvědčen, že nám nárok na poplatek nevznikl, nechme to opět posoudit soud, kdy toto je jediná cesta, jak se dobrat "pravdy".
Již několikrát jsem Vám psala i maily na Vaši výzvu k zaplacení, protože jste mi zaslali vyjádření k úplné jinému případů a vyhrožovali exekuci, což mi přijde docela přehnané, když to nemáte ani potvrzené od soudu. Ráda bych se Vas zeptala, jak budete tedy se soudem postupovat, abych věděla, zda tedy na to máte nárok a zda to mám platit, protože peníze na to nemám. Kdybych věděla, že bude poplatek 5.000, určitě nebudu fotografie, podotýkám, které ani nemám, chtít zaslat. Toto mi přijde hodně nespravedlivé chování. Jak by se to líbilo Vám, kdyby jste žádal/a o fotografie bytu nikdo Vám je neposlal, dostala by jste pouze nějaky posudek, který k ničemu vám není a ještě by jste měl platit poplatek?
Dobrý den paní Čechová, kdyby jste si přečetla smluvní dokumentaci, se kterou jste souhlasila, tak přesně víte, že registrační poplatek je za zaslání dražební vyhlášky a znaleckého posudku. Jak je zpracován znalecký posudek již bohužel nejsme schopni ovlivnit, toto je pouze věcí exekutorského úřadu, potažmo znalce z oboru. Děkujeme za pochopení.
Mě ale žádný znalecký posudek vůbec nezajímal. V mailu je jasné napsáno, že jsem chtěla fotografie pouze, žádné Vaše znalecké posudky. Nechtěla jsem byt kupovat, jen se podívat jak vypadá. Navíc se tak stalo ještě předtím, než jste měnili smluvní podmínky. Veškerou dokumentaci mám uschovanou. Prosím tedy o odpuštění poplatku. Děkuji.
Dobrý den paní Čechová, pokud máte pochybnosti, obraťte se na ČOI oddělení ADR, popř. na samotnou ČOI a prosíme Vás, sdělte poté zde jejich stanovisko. Většina klientů, kteří si na naši činnost stěžují, nedokážou po obdržení odpovědi od kontrolních orgánů zde uveřejnit jejich závěry, což nás samozřejmě mrzí. Stěžovat si logicky chce každý, kdo nechce platit, ale zveřejnit zde závěry kontrolních orgánů, kdy tyto závěry nemusí být vždy pro spotřebitele "příjemné", již nechce nikdo. Děkujeme za Vaši odvahu a až Vám přijde odpověď od ČOI, prosíme o zveřejnění ZDE. Děkujeme.
Dobrý den, níže je vyjádření ČOI.
Vážená paní Čechová,
k Vašemu podání ve věci spol. Centrum aukcí.cz s.r.o., provozovatele internetových stránek www.s-drazby.cz, si dovolujeme Vám zaslat následující vyjádření.
Obecně platí, že obezřetnost na straně spotřebitele je zásadní a nenahraditelná. Vždy je vhodné ověřit si předem zkušenosti ostatních uživatelů. Učinit tak můžete třeba i jen prostým zadáním adresy internetových stránek do vyhledávače. Pokud žádné uživatelské recenze nenaleznete, případně jsou-li negativní, je třeba zpozornět. Před uzavřením smlouvy je vždy vhodné důkladně se seznámit s obchodními podmínkami. Doporučení v oblasti bezpečného chování na internetu naleznete rovněž v přiloženém souboru.
Podnikatel má povinnost v souladu s § 1811 odst. 1 občanského zákoníku učinit veškerá sdělení vůči spotřebiteli jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva. Dle odstavce druhého, směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, je podnikatel povinen v dostatečné předstihu před uzavřením smlouvy seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Není pochyb o tom, že za stěžejní vlastnost je nutné považovat informaci, že zákazník odesláním registrace uzavírá Smlouvu o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby a zároveň, že registrace je zpoplatněna částkou 5.000,- Kč. Vzhledem k tomu, že soudní praxe dospěla k závěru, že v obchodních podmínkách nelze ve smlouvě se spotřebitelem platně sjednat smluvní pokutu, lze se domnívat, že tím spíše nelze pouze v obchodních podmínkách sjednat tak zásadní věc, jakou má být cena služby.
Máme tedy za to, že v případě internetových stránek www.s-drazby.cz nárok na zaplacení ceny služby podnikateli nevznikl. Je nutné v této souvislosti uvést, že jde o občanskoprávní spor, kdy názor ČOI není pro podnikatele ani spotřebitele právně závazný. Rozhodnout o tom, zda je tvrzený nárok oprávněný, může pouze soud. Podnikatel, který se uhrazení tvrzené pohledávky domáhá, ji může vymáhat soudní cestou, musí přitom u soudu doložit, že smlouva byla uzavřena a cena platně sjednána. Případné mimosoudní pohrůžky exekucí se nezakládají na skutečnosti. K exekuci může dojít až tehdy, pokud není dobrovolně splněna povinnost uložená pravomocným rozsudkem.
Obdržíte-li předžalobní výzvu k úhradě pohledávky, není taková výzva sama o sobě o nic více právně závazná než předchozí korespondence od provozovatele internetových stránek. Každý, kdo se domnívá, že mu svědčí nějaké právo, má právo obrátit se na soud. Je pak na soudu, aby rozhodl, zda tvrzené právo existuje. Dopis od advokátní kanceláře neznamená automaticky, že je požadavek na zaplacení v něm uvedený oprávněný. Na takový dopis není nezbytné reagovat. Reakce je nezbytná teprve tehdy, je-li soudní řízení skutečně zahájeno. V takovém případě je třeba se k žalobě ve stanovené lhůtě vyjádřit, podat odpor proti platebnímu rozkazu apod.
Z naší strany uvádíme, že zde zaslané sdělení odpovídá našemu názoru ve věci, stejně jako odpovídá obecnému stanovisku oddělení ADR ČOI.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, tak je zajímavé, že ADR nám posílá úplně jiné stanovisko, pro klienty registrované po 15.11. 2019.
Takové vyjádření mám. Z toho tedy uduji, že nárok na poplatek nemáte. Jak tedy budeme postupovat dál? Na milý mi také nikdo neodpověděl. Děkuji.
Naše společnost má odlišná vyjádření. Tedy doporučujeme to nechat na posouzení místně příslušného soudu, jelikož již v minulosti bylo Okresním soudem v HK v podobné věci rozhodnuto 100% v náš prospěch. Ponechte si Vaše vyjádření a můžete ho použít v rámci Vašich námitek proti našemu podání v rámci návrhu na vydání EPR.
V rámci vyjádření od soudu bylo rozhodnuto v zcela jiné věci. Je to už od začátku roku. A já bych to ráda uzavřela. Na mě maily mi nebylo odpovězeno a stále se jedná o pokračující výměnu názoru. Jen jste mi poslali mail, že pokud to nezaplatitm, tak dojde k exekuci. Na jakém základě máte právo mi vyhrožovat exekuci, když to nemáte nijak podloženo, že na poplatek máte právo. Chci tuto věc uzavřít a ne aby se to táhlo další rok. Víte sami že na to právo nemáte. Já po vás nic nechtěla. V mailu jsem Vám jasně psala, že chci jen fotografie a došlo k tomu, že mám zaplatit 5.000? To myslíte vážně?
V žádném případě jsme Vám nepsali nikdy nic o exekuci, můžete to doložit, pokud možno opět zde. Děkujeme.
Je zajímavé, že jsem Vám na Vaše upomínky odpovídala a žádná odpověď na mail. Za jak dlouho mám opět čekat nějakou výzvu k uhrazení poplatku + penále?
Dale jsem v mailu našla toto:
árok na poplatek vznikl na základě těchto doložitelných faktů:
1. Projevení zájmu o informace k dražebnímu jednání, exekuční nemovitost – doloženo digitální stopou v systému
2. Klient svojí registrací odsouhlasil aukční podmínky a poplatek za poskytnuté služby – doloženo digitální stopou v systému
3. Poskytnutí informací - v návaznosti na bod 1. - 2. byly pro klienta zpracovány a odeslány informace o dražebním jednání – doloženo digitální stopou v systému
Důležité upozornění: Registrace klienta ke konkrétní službě je v rámci systému doložitelná pro další případné řešení sporů, stejně tak, jako e-mailová komunikace se zasláním požadovaných informací. Pro vzájemné ušetření vynaloženého času při komunikaci prosím zvažte doložitelnost těchto skutečností digitální stopou zaznamenanou systémem.
Než zahájíte komunikaci z Vaší strany, proveďte prosím rekapitulaci Vámi provedených kroků.
Já mám veškeré maily, jak vidíte já vás žádala pouze o fotografie a ne žádné informace z bodu jedna. Tady jde jasně vidět, že vás postup na moji žádost o fotografie bylnerelevantni, tudíž na částku 5.000 nemáte nárok.
Dobrý den paní Čechová, můžete nám napsat, kde dle Vašeho tvrzení Vám vyhrožujeme exekucí ? Za druhé, vše co výše uvádíte je absolutně v pořádku, absolutně, ale opravdu absolutně nechápeme, kde vidíte problém ? Je jasné logické a zcela jednoduché pochopit, že pokud od nás objednáte službu, díky které se dozvíte o budoucí možnosti dražit, tak je pouze na Vašem svobodném rozhodnutí, zda budete, či nebudete se účastnit dražby, nebo co je na tom opravdu tak nepochopitelného ? Ano, pokud jste žádala pouze o foto, tak jsme Vám nabídli možnost objednání služby exekuční dražby, kde Vám v rámci této služby pošleme znalecký posudek a dražební vyhlášku, s tímto jste souhlasila, tak nevíme kde je problém ? Pokud by jste od nás nechtěla tyto dokumenty, tak se přeci nebudete registrovat ? Nechme to opravdu na rozhodnutí soudu, zde pravděpodobně jen ztrácíme čas, Vy máte svoji pravdu, my zase svoji, nechme to tak jak to má být, ať rozhodne soud. Děkujeme za pochopení.
Jak mám rozumět vaší odpovědi - nechme to tak jak to má být? Já jen doufám, že bude rozhodovat v této věci, protože co mi bylo zadilano mail, tak bylo rozhodování v zcela jiné věci. Jak mám tedy postupovat dál?
Ja chtěla fotografie nic víc. Vy jste využili této situace. Což je u z mailu zcela jasné.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Poplatek i nadále považujeme za neoprávněný, neboť spotřebitelka o něm nebyla řádně informována.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.