Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 26.7.2019 jsem v prodejně OKAY v Šumperku zakoupil televizor zn. LG. V dubnu 2020 jsem na televizoru zpozoroval čtyři černé fleky, a proto jsem 27.4.2020 TV odvezl do prodejny k reklamaci. Reklamační technik obchodu závadu popsal do dokladu o uzavření reklamace a TV odeslal do servisu. O výsledku reklamace jsem byl dne 12.5.2020 informován, a to sice že byla zamítnuta, jelikož se jedná o hmyz v zobrazovači TV. Podotýkám, že fleky jsou skutečně velké (více než 10 mm). Byla mi nabídnuta nezáruční oprava (vyčištění) v ceně 1694Kč. Tuto opravu jsem odmítl s tvrzením, že otvory umožňující vniknutí takto velkého hmyzu by se na přístroji neměly vyskytovat a považuji je za konstrukční chybu přístroje. Do reklamačního protokolu proto servis napsal, že hmyz se dostal do TV ve formě malé larvy která narostla do viditelných rozměrů. Když jsem TV v prodejně OKAY vyzvedával zjistil jsem, že oněch fleků je nyní na TV více (konkrétně o 3). To potvrdil i reklamační technik prodejny, který tuto skutečnost zaspal do dokladu o reklamaci. Společnost LG však tvrdí, že k vniknutí dalšího hmyzu do TV nemohlo dojít v servise. Pro toto tvrzení má údajně dokazující fotodokumentaci, kterou mi však odmítá poskytnout. Poslali pouze jednu fotografii se stavem totožným v čase reklamace v obchodě. Z této fotografie však nelze poznat kdy byla pořízena (reklamace probíhala v období od 27.4.-25.5.2020). Celou skutečnost vysvětluje tak, že hmyz vnikl do TV ve formě malé larvy, která se následně rozmnožila přímo v TV a prošla vývojovým stádiem až po létající hmyz. Toto však z mého pohledu není možné, protože rozmnožovat se mohou jen dospělí jedinci již zmiňovaných značných rozměrů. Autorizovaný servis LG mi telefonicky sdělil, že se jedná o moly. Pakliže by skutečně vývoj mola měl probíhat přímo uvnitř TV, nerozumím skutečnosti, čím se larva v TV živila. Dále společnost LG tvrdí, že aby se jednalo o konstrukční či výrobní vadu, muselo by se těchto případů vyskytovat více.
Kontaktoval jsem již dva nezávislé servisy a vždy se setkal s podivem, jak je vniknutí takto velkého hmyzu možné. Rovněž jeden ze servisů vyjádřil svou obavu v možnosti vnikání prachu velkými otvory, který bude následně znehodnocovat kvalitu obrazu.
Ve vyjádření společnosti LG proto shledávám následující nesrovnalosti:
1. Jak se z jedné malé larvy následně může stát několik dospělých jedinců, když vniknutí dospělého mola je podle nich vyloučené a rozmnožování larev není možné?
2. Jak společnost LG postupuje v případě první reklamace libovolné konstrukční či výrobní vady, pakliže podmínkou je výskyt závad u více zákazníků? Jak si může být LG jistá tím, že do budoucna nepřijdou další zákazníci se stejným problémem?
3. Proč společnost LG odmítá dodat důkazy o skutečnosti, že ke zhoršení stavu viditelných fleků nedošlo v servise?
Rád bych se na Vás proto obrátil s dotazem, zdali existuje možnost řešení sporu (nesrovnalostí) i jinou než soudní cestou. Bohužel společnost LG se mnou již nekomunikuje a na emaily neodpovídá.
Předem děkuji za Vaši odpověď.
S pozdravem
Tomáš Köhler
TV LG, Model: 55UM7100, výrobní číslo: 905MAZVE9477
Záruční oprava
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jelikož jde v řešené věci o to, zda televize má nebo nemá konstrukční chybu, která je příčinou vnikání hmyzu "do obrazu" televize, jedná se v podstatě pouze o otázku skutkovou, kterou nejsme schopni posoudit. K tomuto posouzení je potřebný příslušný znalec z oboru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.