Společnost


IntermaxGroup AG

Počet nahlášených stížností:310
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#43011Neochota zrušiť členstvo emailom len písomne a trvanie na automatickej obnove a platbe

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2020, před 5 lety

Milan Halko

Znění stížnosti

1.6.2020 som si obednal službu erotickekontakty.com na mesiac na skúšobnú dobu. Posielam aj potvrdenie o platbe

Potvrdenie o platbe - Intermaxgroup AG
=================================================================
Ďakujeme za zakúpenie nasledujúcich služieb:
1 mesiac VIP členstva za 19,99 € / mesiac
Cena:19.99 EUR
Číslo platby: 1833684
Identifikátor platby: 2010770402
Kód platobnej brány: char_HrIXHV1tVIS0pfF6xyF8ysXs
Web: www.erotickekontakty.com
Užívateľské meno: xxxxxxxxxxx
Časové razítko: 2020-06-01 09:28:00
Toto je oficiálne potvrdenie o prevedení platby Intermaxgroup AG.

Po zistení na webe, čo sú to za podvodníci som im 3.6.20 poslal výpoved e mailom,čo však nechcú uznať a trvajú na písomnom doručení a taktiež tvrdia že v zmysle VOP automaticky predlžujú členstvo. Ja by som im aj poslal to písomne ale prečo. Taktiež pri písomnej výpovedi asi musím dať meno aj adresu pri doporučenom liste, čo by som nerád pre obavu zo zneužitia. Moja otázka. Výpoved daná emailom je platná?,a obstojí pred súdom ak by chceli vymáhať poplatky súdnou cestou? pokiaľ s nimi tiež nemám písomnú zmluvu?
Poslal som im už asi 5x výpoved zmluvy emailom a oni vždy to isté melú


Produkt

Členstvi VIP a automatické predlžovanie s platbami


Požadované řešení

Zrušenie členstva VIP


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2020 10:07, před 4 lety

1) K automatické prolongaci smluvního vztahu uvádíme následující:
Jednání uvedené ve stížnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci [tj. situace, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. To znamená, že není-li spotřebitel upozorněn na možnost automatického prodloužení smluvního vztahu ve smlouvě samotné, ale pouze v obchodních podmínkách, není toto prodloužení vůči němu účinné.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně (k řádnému informování viz též odst. 2 tohoto vyjádření) neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána. Pokud byly spotřebiteli již účtovány neoprávněně nějaké poplatky (tj. v souvislosti s prolongovaným členstvím), rovněž by měl společnost vyzvat k jejich navrácení.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Tím, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

2) K formě výpovědi uvádíme následující:
Domníváme se, že v případě, kdy pro vznik smluvního vztahu není potřebná písemná forma a celé předsmluvní stadium i samotné uzavření smlouvy probíhá výhradně elektronicky a distančně, je i podání výpovědi možné provést dálkově prostřednictvím e-mailu. Požadavek obchodních podmínek, tj. zaslat výpověď písemnou formou, se nám v takovéto situaci jeví jako nepřiměřený, nedůvodně znevýhodňující spotřebitele jako slabší smluvní stranu vztahu, a proto v rozporu s § 1813 a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K tomuto ustanovení obchodních podmínek by se dle našeho názoru nemělo přihlížet a výpověď e-mailem by měla být platná.

3) K dozorovým orgánům uvádíme následující:
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2020 23:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.