Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
K Vánocům jsem dostal peněženku zakoupenou na tomto shopu. Po asi 3 týdnech se začala rozpadat. Peněženku jsem nosil standardně v kapse bundy nebo kalhot. Běžně používal. Bohužel po 3 týdnech už se rozpadala. Peněženku chtěla reklamovat manželka, ale nějak to zazdila a tak jsem napsal na shop já minuly týden. Poslal jsem fotky peněženky a bylo mi řečeno, ze shop byl preprodan. Současní majitele se prý ptali původního majitele a výrobce na rozpad peněženky, ale prý jsem s ni musel zacházet hrubě. Cena peněženky byla 990Kč. Osobně mi přijde jako velmi levné zboží. Rovněž mi přijde divné vyjádření shopů a odvolávání se na předchozího majitele a výrobce. V podstatě ani neuvedli, kdo je výrobce. Peněženka je nekvalitní a za par týdnu se rozpadla. Chtěl jsem vrátit peníze, ale neuspěl. Prý mám podat reklamaci a peněženku poslat. Ale na základě fotek je reklamace zamítnuta.
Pánska červená Kožená peněženka MANO 20200
Vrácení peněz v plné výši.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás kontaktovala a sdělila, že si nepřeje věc řešit prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Dle vyjádření společnosti proběhla mezi stranami komunikace a spotřebitel byl vyzván k dodání zboží.
Vzhledem k tomu, že je služba založena na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Pro rychlost řešení věci doporučujeme spotřebiteli řešit věc přímo s prodávající společností. Také pro úplnost doplňujeme, že v rámci reklamace má spotřebitel předně nárok na opravu, pokud je možná, pak na dodání nové věci bez vad a až nakonec na odstoupení od smlouvy (tj. vrácení peněz).