Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#43025Neodpovídající stav vozidla, zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2020, před 5 lety

Ondřej Albert

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 10.4.2020 jsem zakoupil pod značkou Mototechna která je vlastněna společností AAA Auto vůz Renault Megane IV SPZ - 5AM 1507.

Během měsíce od koupi vozu se projevilo několik závad - po cca 3,5 tis. ujetých KM začala velmi výrazně klepat zadní náprava, v autorizovaném servisu mi bylo řečeno že auto má měněné oba nárazníky ( přední i zadní )což může indikovat možnou nehodu auta a nelze se telefonem pomocí bluetooth připojit k autu.

Ve smlouvě mám uvedeno že stav auta odpovídá stáří a najetým KM ( 41 000KM a necelé 4 roky starý vůz ) s výjimkou "oprava karoserie, laku". Při koupi jsem byl prodejcem ujištěn že se jednalo pouze o opravy drobných ťukanců.

Dne 20.5.2020 jsem jel reklamovat na pobočku kde mi technik sdělil že auto do reklamace nepřevezme, a žádal po mě dokumenty

a) Identifikaci vozu: VIN + SPZ + KM
b) rozpis vadných součástek + jejich cena
c) cena za práci
d) příčina závady
e) identifikace firmy dodávající zprávu

Podání reklamace bylo tedy zaměstnancem firmy odmítnuto.

Další den 21.5.2020 jsem jel znovu podat reklamaci a již úspěšně, možná také proto že tam byl jiný reklamační technik.

Auto jsem reklamoval z důvodu rozporu stavu vozu se smlouvou, klapání zadní nápravy a vadnému bluetooth připojení.

Po cca 3 týdnech mi byla reklamace zamítnuta jelikož se pod pojem "oprava karoserie, laku" dá dle prodejce vyložit i výměna celých dílů karoserie. Zdůrazňuji že pokud bych byl seznámen s faktem že byly měněny díly karoserie / především nárazníky) ke koupi vozu by nikdy nedošlo jelikož bych měl podezření na to že je auto po havárii.
Klapající náprava byla zamítnuta že se jedná o běžné opotřebení. Osobně se domnívám že hlasité klepaní u auta s necelými 45 000 km není běžné opotřebení ale závada.
Špatné bluetooth připojení bylo také zamítnuto jelikož se prý podle prodejce neprojevila.

10.6.2020 jsem přišel tedy auto převzít, i když jsem nesouhlasil s výsledkem reklamace a požádal jsem tedy technika aby mi předvedl že tedy alespoň bluetooth připojení funguje.
Když se technik snažil funkčnost spojení předvést, závada se okamžitě projevila, telefon technika se neustále připojoval a odpojoval, nebylo možné přehrát jakoukoli hudbu, nebo přijmout hovor atd...
Na základě toho jsem odmítl auto převzít.

Reklamační technik mi odmítl dát písemné potvrzení o to že se závada projevila.

Obávám se faktu že mi budou reklamace stále zamítány a že se prodejce spoléhá na to že to vzdám.


Produkt

Renault Megane IV 2016, 5AM 1507


Požadované řešení

Nemám zájem o výměnu vozu za jiný. Žádám odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2020 11:06, před 5 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.7.2020 15:09, před 5 lety

Vážený pane Alberte,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku (pokud tak již mezitím neučinili). Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 14:04, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2020 13:02, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.