Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den, dne 10.4.2020 jsem zakoupil pod značkou Mototechna která je vlastněna společností AAA Auto vůz Renault Megane IV SPZ - 5AM 1507.
Během měsíce od koupi vozu se projevilo několik závad - po cca 3,5 tis. ujetých KM začala velmi výrazně klepat zadní náprava, v autorizovaném servisu mi bylo řečeno že auto má měněné oba nárazníky ( přední i zadní )což může indikovat možnou nehodu auta a nelze se telefonem pomocí bluetooth připojit k autu.
Ve smlouvě mám uvedeno že stav auta odpovídá stáří a najetým KM ( 41 000KM a necelé 4 roky starý vůz ) s výjimkou "oprava karoserie, laku". Při koupi jsem byl prodejcem ujištěn že se jednalo pouze o opravy drobných ťukanců.
Dne 20.5.2020 jsem jel reklamovat na pobočku kde mi technik sdělil že auto do reklamace nepřevezme, a žádal po mě dokumenty
a) Identifikaci vozu: VIN + SPZ + KM
b) rozpis vadných součástek + jejich cena
c) cena za práci
d) příčina závady
e) identifikace firmy dodávající zprávu
Podání reklamace bylo tedy zaměstnancem firmy odmítnuto.
Další den 21.5.2020 jsem jel znovu podat reklamaci a již úspěšně, možná také proto že tam byl jiný reklamační technik.
Auto jsem reklamoval z důvodu rozporu stavu vozu se smlouvou, klapání zadní nápravy a vadnému bluetooth připojení.
Po cca 3 týdnech mi byla reklamace zamítnuta jelikož se pod pojem "oprava karoserie, laku" dá dle prodejce vyložit i výměna celých dílů karoserie. Zdůrazňuji že pokud bych byl seznámen s faktem že byly měněny díly karoserie / především nárazníky) ke koupi vozu by nikdy nedošlo jelikož bych měl podezření na to že je auto po havárii.
Klapající náprava byla zamítnuta že se jedná o běžné opotřebení. Osobně se domnívám že hlasité klepaní u auta s necelými 45 000 km není běžné opotřebení ale závada.
Špatné bluetooth připojení bylo také zamítnuto jelikož se prý podle prodejce neprojevila.
10.6.2020 jsem přišel tedy auto převzít, i když jsem nesouhlasil s výsledkem reklamace a požádal jsem tedy technika aby mi předvedl že tedy alespoň bluetooth připojení funguje.
Když se technik snažil funkčnost spojení předvést, závada se okamžitě projevila, telefon technika se neustále připojoval a odpojoval, nebylo možné přehrát jakoukoli hudbu, nebo přijmout hovor atd...
Na základě toho jsem odmítl auto převzít.
Reklamační technik mi odmítl dát písemné potvrzení o to že se závada projevila.
Obávám se faktu že mi budou reklamace stále zamítány a že se prodejce spoléhá na to že to vzdám.
Renault Megane IV 2016, 5AM 1507
Nemám zájem o výměnu vozu za jiný. Žádám odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Alberte,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku (pokud tak již mezitím neučinili). Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.