Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 17.3.2020 JSME KOUPILI DRTIČ VĚTVÍ U SPOLEČNOSTI HECHT.
Stroj jsme vyzkoušeli (několik větví) a nesplňoval naše očekávání, větve pouze žvýkal. Odstoupili jsme tedy ve 14 denní lhůtě. Přístroj jsme předali na pobočce v Liberci, kde potvrdili přijetí. Po urgencích po tlf a emailu se poprvé ozvali až 12.5.2020 ) do té doby nikdo nevěděl, kde přístroj je, na servis dorazil až 7.5.)
Hecht po nás požaduje v případě vrácení peněz za vyčištění stroje 2103 Kč, což nám přijde nepřiměřené. odmítáme i to, že přístroj měl prasklý box. Nikdo nevěděl, co se měsíc se strojem děje.
Na servis Hechtu jsme zasílali fotografie skoro čistého vnitřku drtiče.
NABÍDKA OPRAVY 101/20-000048/EVR
Zaplacení 30 minut čištění stroje.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Turczyniaková,
Vaše nespokojenostr nás samozřejmě velmi mrzí. Dle zjištění centrálního servisu byl výrobek viditelně používaný a byla Vám vystavena oprávněná cenová nabídka na uvedení stroje do původního stavu. Zákon stanoví 14denní lhůtu „na rozmyšlenou“ a dává tak možnost prohlédnout a vyzkoušet si zboží. Tato zkouška by však měla sloužit pouze k nezbytnému seznámení se s vlastnostmi a funkcemi zboží, a to v podstatě v takovém rozsahu, jako když si jej zkoušíte při koupi v kamenném obchodě. V opačném případě by šlo o používání zboží, při kterém se jeho hodnota snižuje. Prodávající má ve smlouvě či obchodních podmínkách možnost si z vracené částky odečíst poměrnou část kupní ceny odpovídající snížení hodnoty.
S pozdravem P. Chrudimský, Hecht Motors.
Nesouhlasime, navrhli jsme naklady rozdelit na pulku...spolecnost nesouhlasi.
Vratili jsme pristroj, ktery byl v poradku a vice nez mesic se nekde povaloval a dohledali ho az po nasich urgencich. Pristroj jsem vratila v breznu, vyjadreni prislo az v kvetna.
Jak jsme uváděli výše a jak uvádí příslušná ustanovení zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v případě nákupu přes internet má společnost po odstoupení od smlouvy a předání věci 14 dnů na to, aby spotřebiteli vrátila peníze. Tuto lhůtu nelze prodlužovat ani v případě, kdy společnost uplatňuje nárok na náhradu snížení hodnoty zboží. V takovém případě to musí spotřebiteli oznámit rovněž do 14 dnů od odstoupení.
Pokud 14 dnů od odstoupení uplynulo a společnost ani nijak nekomunikovala (samozřejmě lze obecně pochopit v daném období prostoj z důvodů mimořádné situace, nicméně ta nijak nebránila v tom spotřebitelku vyrozumět o komplikacích s vyřízením jejího požadavku), nelze nyní uplatňovat nárok na snížení hodnoty zboží. Z toho důvodu hodnotíme nabídku spotřebitelky ohledně úhrady požadované částky "půl na půl" jako velmi vstřícné a rozumné řešení situace.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Dobrý den, paní Turczyniaková,
Vaše žádost prověřilo ještě vedení cenrálního servisu. To však potvrdilo oprávněnost cenové nabídky. Stroj byl přijat v době pandemie a posouzen dle nabídky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den, vzdali jsme to - domluva nemozna. Dnes jsme si pristroj vyzvedli a jiste je to posledni obchod, ktery jsme s firmou Hecht udelali.
Prosim, uzavrete pripad.
Děkujeme za vyřízení celé záležitosti.