Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 15.8.2018 jsem na eshopu www.ELJO.cz objednala iphone 6s který byl ve slibované kvalitě A. Mobil je již na 3. reklamaci. První reklamace byla kvůli špatnému kontaktu zdířky a nabíječky, kdy občas mobil nereagoval na nabíječku a nefunkčnímu sluchátku, tato reklamace byla vyřízena v pořádku. Druhá reklamace, kdy se mobil začal při 50% baterie sekat a vypínat nám byla zamítnuta s tím, že na mobilu nebyla shledána žádná závada. Společnost na mobilu provedla aktualizaci. Po týdnu se začala vada projevovat znovu a navíc opět přestalo fungovat sluchátko, takže jsme mobil na reklamaci poslali po třetí, tato reklamace se stále řeší, mobil je již 3 týdny na opravě i když mi společnost slíbila, že reklamaci vyřídí přednostně. Toto mi slíbili po naštvaném emailu, který jsem jim psala po neuznané reklamaci.
Apple iPhone 6s / 64 GB / Rose Gold
Přijde mi nehorázné stále dokola opravovat zjevně vadný iphone či dokonce neuznat závadu, která je prokazatelná, posílala jsem i fotku, jak iphone vypadá, když se sekne. Chtěla bych vrátit peníze, jelikož se jedná o 3. reklamaci a vada je opakovaná. Napsala jsem k poslední reklamaci i požadavek na vrácení peněz, ale oni zřejmě mobil znovu opraví. Toto je již 3. reklamace, tyto reklamace nás stojí čas, kdy nemáme k dispozici mobil, peníze za dopravu mobilu a nervy kvůli věčné nefunkčnosti. Celá rodina máme iPhony již cca 10 let a takhle vadný kus jsem ještě nezažila. Děkuji předem za Vaši pomoc.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud by neuznal prodávající třetí reklamaci, je ovšem před odstoupením od smlouvy pro opětovný výskyt vady nutné tuto reklamaci rozporovat. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně (zde i z důvodu opětovného výskytu vady), což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.