Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.4.2020 jsem učinila objednávku č. 20200033778 a zaplatila ji předem online platbou. Dne 19.4.2020 mi přišel email, že eshop nestíhá a že doba dodání se může protáhnout na týdny. Po cca měsíci od objednání, konkrétně 12.5.2020 jsem psala email co je s mou objednávkou, jelikož jsem se do eshopu nemohla dovolat. Odpověď mi kupodivu přišla celkem rychle a to ještě ten den večer. V emailu stálo, že pořád nestíhají, že dodavatelé hlásí vyprodáno (přitom zboží bylo na jejich stránkách stále vedeno ve stavu: skladem) a že už je potkala i tragédie v podobě infarktu. To je sice smutné, ale nevím proč by mi to měl eshop sdělovat. Reagovala jsem tak, že buď mi zboží odešlou do týdne nebo budu nucena odstoupit. Žádná odpověď, žádné dodání zboží. Tak jsem dne 21.5.2020 emailem napsala, že od objednávky odstupuji a chci vrátit peníze. Do teď se nikdo neozval, zboží mi dodáno nebylo a ani peníze mi vráceny nebyly. Dnes jsem opět zkoušela volat na všechna telefonní čísla, která jsou na eshopu uvedena a NIC. Prosím o pomoc, jak situaci dále řešit. Děkuji Lančová
svorka jehly kompletní se šroubem (černá) - Veritas [Kat.číslo: 6289, Dostupnost: skladem]
Vrácení peněz na účet, ze kterého jsem peníze posílala v co nejkratším termínu.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.