Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#43056Nekalá obchodní praktika, zastrašování, šikana

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2020, před 5 lety

Vlasta Pacovská

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na vás o pomoc s jednáním se společností be2 S.a.r.l..
Bohužel jsem i já tentokrát udělala chybu a nepřečetla jsem si obchodní podmínky. Předpokládala jsem, že pokud jsem první měsíc musela zaplatit předem, že tomu tak bude i pokud bych chtěla zaplatit i další měsíce,
co jsem ale od začátku neměla v úmyslu. Bohužel jsem se pak nedívala na jejich stránky ani na svůj mail. Dne 26.3.2020 jsem zaplatila první měsíc
a dne 26.4.2020 se mi automaticky prodloužila smlouva o 3 měsíce, co jsem
ale nevěděla. Mezi tím jsem nahlížela do jejich stránek jen jednou nebo dvakrát, nevím přesně, ale víc to nebylo. Dne 15.5.2020 jsem si zase vzpomněla a chtěla se podívat, ale bylo zablokováno s tím, že tam bylo hlášení, že jsem neuhradila poplatek ani po dvou upomínkách a že jsem byla předána vymáhací společnosti, která mě bude kontaktovat a od této doby už musím uhradit částku výhradně té vymáhací společnosti.
Jen ještě uvedu, že první upomínka mi přišla hned 26.4.2020 na částku 2.247 za 3 měsíce a druhá 3.5.2020, v té už + 300 Kč navýšení.
Napsala jsem tedy na adresu zákaznického servisu, že jsem jejich služby vůbec nevyužila, nikomu jsem neodepsala ani jsem nikoho nekontaktovala a jen jsem několikrát málo nahlížela a že ani službu už používat nechci, a jestli by bylo možné tedy nevymáhat částku, jestliže bych vlastně platila za nic.
Zároveň jsem napsala žádost o odstoupení od smlouvy, v názvu žádosti bylo slovo Výpověď.
Přišla mi automatická odpověď, že mám počkat, až se na moji zprávu dostane řada..
Po několika dnech mi přišla zpráva, že pokud jsem neodpověděla na automatickou odpověď, že nebude moje zpráva a tedy výpověď vůbec řešena.
Takže jsem napsala znovu další zprávu se žádostí o odstoupení od smlouvy, znovu ji potvrdila v následujícím mailu, znovu ji potvrdila v odpovědi na jejich automatickou odpověď a myslím, že jsem to opakovala ještě jednou.
Zároveň jsem vždy potvrzovala první výpověď z 15.5.2020.
Na to už mi přišla odpověď, ale taková, že jakmile zaplatím, nebude už moje smlouva znovu prodloužena.
Navíc vymahací společnost se mi na mail uvedený v mém profilu vůbec neozvala, takže se dá předpokládat, že buďto zastrašovali a nebo můžu čekat, že mě někde hledají fyzicky.
Takže se chystám nahlásit to i na policii.
Kromě toho, že nechci platit za nic, vlastně ani nemůžu, právě proto, že vymahaci společnost se mi neozvala a jak se zdá, můžu čekat, že uběhnou další měsíce a budou automaticky prodlužovat znovu a vymáhat větší a větší částky a zastrašovat a nebo bůhví co ještě.
Děkuji předem za pomoc.


Produkt

Seznamka Academic Singles


Požadované řešení

Prosím o pomoc při ukončení smlouvy s touto společností a pokud možno
s ukončením jejich vymáhání platby za nic.

Jsem si jistá, že se jedná o nekalou obchodní praktiku a o jednání v rozporu s dobrými mravy, navíc použili v obchodních podmínkách lest, takže podle mého názoru je smlouva neplatná.
Jsem rozhodnutá bránit se i právní cestou a pokud to bude nutné a možné,
ráda bych využila vaši právní pomoc.
Předem děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2020 08:40, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí, pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.6.2020 01:42, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.6.2020 06:22, před 5 lety


Vlasta Pacovská

Dobrý den,
kontaktovala jsem společnost na uvedené adrese, odpověď byla, že jsem přesměrována na dalšího pracovníka, který se mi do 5 dnů ozve.
Druhý den mi přišla zpráva a opět jen vymáhání pohledávky.
Čekala jsem těch 5 dnů, jestli to není jen setrvačnost vymáhacího oddělení, ale
do dnes se mi nikdo jiný neozval, takže jen další šmejdská drzost.
Od smlouvy jsem odstoupila už dříve.
Děkuji předem dTestu za další pomoc.
Vlasta Pacovská

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2020 15:12, před 5 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby vůli spotřebitelky respektovala a upustila od dalších kroků, když její nárok na uhrazení poplatků za prodloužení je přinejmenším sporný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 21:06, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2020 21:47, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.