Společnost


Marija Šmakova

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43071Neoprávněné odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2020, před 5 lety

Gabriela Podhorská

Znění stížnosti

Dobrý den,minuly týden 2.6.2020 jsem si objednala černou mikinu velikosti unisex S/M od této firmy jen s poznámkou, že bych jí chtěla bez výšivky, která byla možná. Mikina i přes rozměry uvedené u velikostní tabulky je velká, proto jsem firmě ihned volala ještě týž den kdy jsem si ji vyzvedla 4.6.2020. Paní majitelka mi do telefonu řekla, že ji mám poslat zpět a napsat i důvod proč zboží vracím (napsala jsem jí důvod vrácení i přesto že mám nárok na vrácení i bez udání důvodu. Zboží jsem zaslala ihned dne 4.6.2020 českou poštou na zpět a kontaktovala je e-mailem ´, že zboží zasílám zpět.
Dnes 12.6 mi e-mailem přišla tato odpověď, která si myslím že je neoprávněná. Jelikož jsem si na zakázku nechala jen zrušit výšivku, velikost byla udána e-shopem.
E-mail zní:
Dobrý den paní Podhorská,
Je nám líto ze nejste spokojena s velikosti . Jelikož v tabulce velikosti jsou uvedené míry pro každou velikost , modelka Která na foto má vel S/M nevezme musí velikost S a proto měla jste přesný náhled jak tato mikina vypadá na slečen menší postavy . Jelikož toto zboží bylo vyrobeno přesně na vaše praní “ bez nápisů” a pro nás je v tomto případě neprodejné, tak na tuto službu se bohužel nevztahuje zákon vracení peněz do 14 dnů . Toto zboží vám můžeme zaslat zpátky za cenu poštovného + dobirka.
Předem Dekujeme za odpověď i za pochopení .
--
S pozdravem a přáním hezkého dne, Marija Šmakova

Prosím o pomoc jak postupovat dále, veškeré dokumenty mám nafoceny.
Pěkný den Gabriela Podhorská


Produkt

http://www.em-es.cz/cs/mikiny/169-502-emes-bila-mikina.html#/41-velikost-s_m


Požadované řešení

Žádám o vrácení částky 1699Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2020 12:07, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Z možnosti odstoupení od smlouvy dle výše citovaného ustanovení jsou podle ustanovení § 1837 písm. d) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vyloučeny smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.

Přizpůsobením osobním potřebám spotřebitele nejsou případy, kdy si spotřebitel vybírá s ohledem na své osobní potřeby z více nabízených možností. To znamená, že nabízí-li podnikatel příslušné oděvy v různých barevných provedeních a např. s potiskem i bez, přičemž volba je pouze na spotřebiteli, pak pokud spotřebitel zvolí kombinaci určité barvy a bez potisku, nejedná se o výrobu zboží na zakázku.

Pokud však podnikatel nabízí zboží různých barev, ale např. pouze s potiskem, a případné zboží bez potisku musí dodat na zvláštní přání spotřebitele, již se podle našeho názoru dostáváme do režimu výjimky dle ustanovení § 1837 odst. d) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Velmi tak záleží na tom, jakým způsobem objednávka probíhala, zda e-shop nabízí možnost "sestavit si svůj vlastní kus oblečení" z několika nabízených variant atp.

Preambule směrnice 2011/83/EU zmiňuje jako příklad prodej záclon upravených podle potřeby spotřebitele.

Z obsahu stížnosti ("...mikina i přes rozměry uvedené u velikostní tabulky je velká...") dovozujeme, že příslušný kus oblečení neodpovídá ujednané velikosti (připouštíme, že větu lze interpretovat i jiným způsobem). V případě, kdy by oblečení nesplňovalo ujednané rozměry, jedná se o vadu v jakosti ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě může spotřebitel vadný kus reklamovat. Podnikatel bude pak mít zásadně povinnost dodat spotřebiteli kus, který bude svými rozměry odpovídat rozměrům, které si mezi sebou strany smluvily.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2020 12:51, před 4 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.