Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, reklamoval jsem poškozený Provzdušňovač elektrAlko clas 32.5 VE. Produkt byl zakoupen úplně nový v OBI. Po jednom týdnu v garáží a provzdušnění cca 15m2 se přístroj zastavil. Předali jsme k reklamaci na OBI ve Frýdku Místku, kteří přístroj zaslali do akreditovaného servisu JIRAMI - Milan Záhumenský IČ 44735421 v Ostravě. Ti Obi zaslali vyjádření k reklamaci se sdělením že bylo zjištěno POŠKOZENÝ DRŽÁK HŘÍDELE A PRASKLÝ ŘEMEN Z DŮVODU NADMĚRNÉHO PŘETĚŽOVÁNÍ STROJE. STROJ JE URČEN NA VERTIKUTACI NE KULTIVACI. TOTO NESPADÁ DO ZÁRUČNÍCH OPRAV. Na tomto základě nám to Obi vrátilo, že nemáme nárok na výměnu a vrácení byť produkt byl úplně nový, cca do 14 dnů od zakoupení, udělalo se s ním jen 15m2.
Nechápu jak toto nemohli uznat. Jedná se jednoznačně o vadu produktu, prasknou 2 věci, produkt vypadá jako nový a napíšou, že jsme s ním orali?
Provzdušňovač elektrAlko clas 32.5 VE
Jednoznačně by nám měli udělat výměnu a dát nám nový stroj, nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.