Společnost


E-Sales Grzegorz Bojda

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43077Nedodání (dvakrát) zaplaceného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2020, před 5 lety

Alena Kubištová

Znění stížnosti

Dobrý den,
na e-shopu www.perfektnisaty.cz jsem si 13.3. zakoupila a rovnou i zaplatila zboží - šaty. Číslo mé objednávky je 2020254422. Následně mi přišel 19.3. od e-shopu e-mail upozorňující na to, že jsem objednávku stále nezaplatila. Vzledem ke své vytíženosti jsem si informaci neověřila a zboží jsem zaplatila. Nicméně následně jsem zjistila, že se tak již stalo podruhé. Následně jsem se pokoušela do společnosti opakovaně dovolat. Telefon mi nikdo nebral. Dne 6.4. jsem napsala první e-mail s dotazem, kdy mi zboží dorazí a s žádostí o vrácení druhé zaplacené částky. 9.4. jsem napsala druhý e-mail, tentokrát již s informací o stornu objednávky a žádostí o vrácení obou plateb. Jelikož na mé e-maily se mi nikdo neozval a telefonní číslo místo vyzvánění začalo být vyloženě nedostupné, napsala jsem 19.4. třetí e-mail, kde jsem dodavatele upozornila, že pokud se mnou nebude komunikovat a nevrátí mi peníze, budu vše řešit přes ochranu spotřebitele a pokud to bude nutné, tak i soudní cestou. Firmě jsem dala šanci, neb jsem si říkala, že třeba kvůli krizi s koronavirem se mohla ocitnout dočasně v nepříjemné situaci. Avšak doteď se mi nikdo neozval a telefon mají stále nedostupný. Až nyní jsem zjistila, že na webových stránkách ani nemohu najít oficiální adresu sídla firmy, abych jim např. poslala doporučený dopis či něco podobného. Vlastně ani tudíž není jisté, že název firmy je totožný s názvem webových stránek... Bojím se, že jsem se stala obětí nějakého podvodného e-shopu. Budu ráda, když mi poradíte, jak dále postupovat a hlavně jak získat své peníze zpět. Jedná se o částku 2x 1 278,- CZK. Více než o dané peníze mi jde hlavně o princip. Nerada bych, aby jim to prošlo. jediné, co ještě mohu poskytnout, jsou mé výpisy z účtu a číslo účtu, kam jsem peníze zaslala je 2700940107/2010. Mnou odeslané e-maily mám samozřejmě také uložené.
Předem děkuji za pomoc.
S pozdravem,
Alena Kubištová
tel. 739 *** 201


Produkt

Model objednaného zboží - ŠATY MOE M438 ŠATY S VOLÁNKY - RŮŽOVÁ


Požadované řešení

Ráda bych, aby se mi dodavatel - s vysvětlením - omluvil a vrátil mi obě platby zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2020 12:28, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Pokud spotřebitel uhradí kupní cenu zboží, nemá společnost nárok požadovat tuto platbu znovu. Pokud by spotřebitel tuto platbu opětovně uhradil, mohlo by se ze strany společnosti jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2020 22:07, před 4 lety

Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.