Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 20. 4.2020 jsem podával reklamaci č. 1 která byla vyřešena opravou jako oprávněna. Po převzetí bylo zjištěno, že závada přetrvává a proto jsem reklamovaný notebook Lenovo IdeaPad 32015IKBN Onyx Black, reklamoval po 2. pod novým číslem reklamace dne 6.5 2020. Tato reklamace byla vyřešena s odkazem na znečištěný NTB, s upozorněním na nutnou pravidelnou údržbu - NTB byl však používán pravidelně cca 4x měsíčně, uskladňován v brašně tudíž ve stavu bez nečistot a prachu. Dále je zapotřebí připomenout první reklamaci, kdy servis Lenovo řešil opravu, výměnou dílů, tedy jistě neznečištěné.
S vyřízením reklamace jsem nebyl spokojen, a proto jsme společně s personálem na prodejně ihned demonstrovali závadu (zapnutí PC, připojení k internetové síti a spuštění webového rozhraní v počtu dvou záložek, poté NTB začal nezvykle hučet a kontrola procesoru dle technika potvrdila nestabilitu) – zde byla závada potvrzena personálem prodejny s citací v nové reklamaci viz popis závady, ihned po demonstraci. S tím že reklamaci zpracují znovu, jelikož zřejmě došlo k chybě.
Dne 12. 6.2020 byla výše uvedená již třetí reklamace vyřešená jako neoprávněná, s čímž nesouhlasím, jelikož závadu potvrdil zástupce společnosti Alza.cz, a primárně samotný test na prodejně. Po třech reklamací nebyla závada vyřešena. Při podání odvolání mi manažer prodejny odmítl potvrdit převzetí sepsaného odvolání a odkázal mne má ČOI. Na odvolání mám nárok a proto jsem má něm trval. Poté se manažer odvolával na servis Lenovo, s tím, že mám řešit s nimi - Já mám ale kupní smlouvu s Alzou a závada trvá.. Na konec si odvolání i notebook ponechal s tím, že nechá odvolání prověřit. Nemám však od společnosti žádné potvrzení, ani notebook, ani peníze zpět. Na účtě Alza.cz je reklamace označena jako předáno zákazníkovi.
Lenovo IdeaPad 32015IKBN Onyx Black
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající. Prodávající svoji odpovědnost vůči spotřebitelovi nemůže přenášet na třetí osobu (v tomto případě servis výrobce). Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena řádně. Pokud společnost neprovedla nápravu v původní 30 denní lhůtě pro vyřízení reklamace, porušila společnost smlouvu podstatným způsobem a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.