Společnost


Branislav Gregorec

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43080Zamítnutí vrácení uhrazené částky za zájezd z důvodu odstoupení od smlouvy v duchu zákona 185/2020 Sb.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2020, před 5 lety

Jarmila Nezhybová

Znění stížnosti

Vážený paní/vážený pane,
Chtěla bych Vás požádat o Vaši laskavou pomoc v řešení mého sporu, který se týká mé letošní dovolené v Chorvatsku pořádané cestovní kanceláří CK Inter Zbiroh.

Po úrazu z roku 1991 jsem v invalidním důchodu a zpočátku držitelkou průkazu ZTP/P, později ZTP. K mému sporu uvedu toto:

Letos 7. – 16. srpna jsem se měla zúčastnit zájezdu do Chorvatska pořádaného CK Inter Zbiroh, Masarykovo nám. 192, 338 08 Zbiroh. Uzavřela jsem s touto CK Smlouvu o zájezdu dne 21.1. 2020 a uhradila plnou výši zájezdu za mne i spolucestující. V důsledku vzniklé celosvětové pandemie koronaviru jsem nucena dovolenou zrušit, protože se o své zdraví z pochopitelných, níže popsaných důvodů bojím. Mám vážně narušený imunitní systém, také ošetřující neurolog mi tuto cestu nedoporučil. Proto jsem pozorně sledovala vývoj celé situace a po té, co byl schválen zákon č. 185/2020 Sb. jsem se obrátila na cestovní kancelář a požádala s odkazem na § 3 odst 3 a § 5 uvedeného zákona o vrácení celé platby za mou osobu 10.690 Kč, neboť patřím podle tohoto zákona do skupiny zranitelných osob. (Spolucestující si řeší svou situaci sama).
Cestovní kancelář mi nevyhověla a opakovaně mě nutí k úhradě storno poplatku.
Postupovala jsem podle pokynů Ministerstva pro místní rozvoj, které jsem si našla na internetu. Cestovní kancelář mě však stále nutí zaplatit storno poplatek. Obrátila jsem se proto na poradnu společnosti dTest, která správnost mého požadavku potvrdila a doporučila vést další korespondenci s CK formou doporučeného dopisu s dodejkou. Protože ani s následnou písemnou korespondencí jsem nebyla úspěšná, rozhodla jsem se obrátit na Váš portál.
Věřím, že po prostudování celé mojí korespondence potvrdíte a podpoříte správnost mého stanoviska a pomůžete mi s vyřešením mého sporu s CK. Předem Vám za Vaši práci a čas věnovaný mému problému mnohokrát děkuji a jsem s pozdravem
Ing. Jarmila Nezhybová


Produkt

Smlouva o zájezdu č. 9204023 ze dne 21. 1. 2020


Požadované řešení

Žádám CK o potvrzení správnosti mého stanoviska a navrácení celé částky včetně stornopoplatku za mou osobu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2020 14:03, před 4 lety

Došlo-li k odstoupení od smlouvy v režimu § 2535 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (tj. v z důvodu mimořádné okolnosti v místě pobytu či cesty) nemá spotřebitel povinnost platit odstupné (storno poplatky). Aby bylo možné odstoupit od smlouvy z důvodu mimořádné okolnosti, musí být tato okolnost objektivně prokazatelná. Není tedy možné např. odstoupit (ve výše uvedeném režimu) na počátku května od smlouvy o zájezdu, který se koná o několik měsíců později, neboť zkrátka není možné predikovat, zda mimořádná okolnost bude stále trvat či nikoliv. Mimořádnou okolnost je nutné posuzovat z objektivního hlediska. Bylo-li však skutečně odstoupeno v tomto režimu, a navíc spotřebitelem starším 65 let věku, resp. spotřebitelem se statusem osoby ZTP, má tento spotřebitel nárok na vrácení všech uhrazených plateb ve formě peněžních prostředků v plné výši, tj. bez odečtení odstupného. To vyplývá z § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2020 12:23, před 4 lety

Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.