Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Obracím se na vás s žádostí o pomoc při reklamaci. Dne 5.4.2019 jsem si na stránkách www.eoshop.cz objednala postel, zábranu a matraci. Vše proběhlo v pořádku. Jenže cca po půl roce začala postel i zábrana žloutnout. Objevily se na nich žluté fleky. Proto jsem se pokusila zboží vyreklamovat. Byla mi uznána reklamace pouze na zábranu a na postel už ne - prý je běžné,že dřevo vypouští šťávy. Podle vyjádření dvou nezávislých truhlářů je reklamace zamítnuta neoprávněně.
Povlak na matraci se celý rozpadá. Ale ten jsem nereklamovala, protože dcera polila matraci a jsou na ní fleky.
Mohu se v této situaci nějak bránit? Prosím o pomoc.
Děkuji
Němečková
postel Iza 120x200
vracení peněz nebo výměna zboží
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.