Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Vaši inzerci dražeb jsem nalezl na S-reality.cz. Po kontaktování mě zaměstnanec sdělil, že mě informace k dražbám zašle do mailu, jen ať prosím vyplním jednoduchý registrační formulář. Vyplnil jsem registraci jako na jiných dražebních portálech, která je vždy zdarma a ani ve snu by mě nenapadlo, že by měla být placená. Ani v inzerci na S-reality.cz, ani zaměstnancem Centra aukcí nezazněla jediná zmínka o tom, že by měla být registrace jakýmkoliv způsobem zpoplatněna. Při registraci jsem nikde neviděl žádné zmínky o tom, že by registrace měla být placena a jak už jsem psal, tak jsem to vzhledem k tomu, že o žádném poplatku nebyla dříve řeč, nečekal. Pokud bych věděl, že je registrace placená, tak bych ji nikdy nevytvořil, protože jsem neměl žádný velký zájem o uvedené dražby, pouze jsem se chtěl zběžně informovat, protože v inzerci nebyly uvedeny žádné detaily. Narozdíl od dražebních portálů a realitních makléřů, kteří sdělují vše potřebné již v inzerci a zdarma.
Po několika měsících k mému překvapení přišla výzva k úhradě jakési registrace a nevěděl jsem za co. Po žádosti o vysvětlení, jste mě zaslali soubory ke dvoum dražbám, které jak jsem zjistil jednak neproběhly a ani neměly proběhnout na Vašich stránkách, ale jiném dražebním portálu. Nerozumím tomu, proč na Sreality.cz inzeruje dražby zcela jiný subjekt, který s nimi nemá nic společného, ale to je Vaše věc. Pokud jste mi nějaký email zasílali dříve, tak jsem jej přehlédl nebo skončil ve spamu. V každém případě mě to vůbec k ničemu celé nebylo.
Během koronavirové krize jsem jako živnostník přišel o všechny příjmy a nemám teď na rozhazování. Vzhledem k tomu, že jsem netušil, že má být něco zpoplatněno, v inzerci ani při prvním kontaktu mě na to nikdo neupozornil, jestli to bylo někde v obchodních podmínkách, tak jsem si toho nevšiml, tedy z těchto všech důvodů Vás žádám o odpuštění registračního poplatku a zrušení mé registrace.
Děkuji a s pozdravem
Topinka
Registrační poplatek
Žádám o prominutí poplatku v plné výši a zrušení mé registrace.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitele upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den pane Topinko, není absolutně možné, že by jste obdržel od nás informaci, že je registrace zdarma, jelikož toto není pravda. Pokud by jste si přečetl smluvní dokumentaci, tak tam tuto informaci máte hned na několika místech zvýrazněnou tučně, stejně jako v ceníku našich služeb. Pokud máte pochybnosti, obraťte se na ČOI oddělení ADR, popř. na samotnou ČOI a prosíme Vás, sdělte poté zde jejich stanovisko. Většina klientů, kteří si na naši činnost stěžují, nedokážou po obdržení odpovědi od kontrolních orgánů zde uveřejnit jejich závěry, což nás samozřejmě mrzí. Stěžovat si logicky chce každý, kdo nechce platit, ale zveřejnit zde závěry kontrolních orgánů, kdy tyto závěry nemusí být vždy pro spotřebitele "příjemné", již nechce nikdo. Děkujeme za Vaši odvahu a až Vám přijde odpověď od ČOI, prosíme o zveřejnění ZDE. Děkujeme.
Je vidět, že se ani neobtěžujete si přečíst, co jsem Vám napsal, a co Vám zde píší z dTestu. Nestěžuji si na to, že jsem od Vás obdržel informaci o tom, že je registrace zdarma. Stěžuji si na to, že jsem dopředu nebyl dostatečně upozorněn, že má být registrace placená, a na základě toho pochopitelně usuzoval, že je zdarma.
Buď si přečtěte to co jsem Vám zde napsal, co Vám napsali z dTestu, a k tomu se prosím přesně vyjádřete nebo radši neodpovídejte vůbec. K čemu jsou univerzální reakce, které odněkud kopírujete.
Dobrý den pane Topinko, nevíme proč na nás útočíte tímto způsobem. Napište na ČOI, že jste nebyl dostatečně informován o ceně služby, napište jim datum, kdy jste se registroval a uvidíte co Vím odpoví a jejich odpověď prosím zveřejněte zde. Děkujeme Vám za pochopení. Jen na okraj, není absolutně možné, aby jste na telefonní lince obdržel informaci, že je registrace zdarma (můžeme se podívat do archivu tel. podpory) a v inzerci na sreality.cz je v inzerci velkým písmem registrační poplatek S-drazby.cz 5.000,-Kč. Pokud nás prosíte o odpuštění poplatku, protože Vy jste udělal chybu, tak určitě ne způsobem a tónem, který jste zvolil. Děkujeme.
Vážení,
nikdo na Vás neúčtočí a tón komunikace jste určili Vy, já jsem Vám zaslal slušnou žádost, kterou jste si podle Vašich reakcí soudě ani nepřečetli. Opakovaně mě vnucujete tvrzení, které jsem neřekl. Stejně jako jsem Vás na to upozornil v minulé zprávě, tak znovu Vám sděluji, že z mé strany nikdy nezaznělo, že bych na telefonní lince nebo v inzerci obdržel informaci, že je registrace zdarma. Stěžuji si na to, že jsem na telefonní lince a v inzerci neobdržel informaci, že je tato registrace placená. Stejně jako na to, že v registračním formuláři nebylo zřetelně uvedeno, kolik mě budu její odeslání stát. Pokud tvrdíte opak a máte k dispozici tel. podporu a výpis inzerce, tak prosím předložte, že jsem byl zcela jasně v inzerci, po telefonu, a v registračním formuláři informován, že je registrace a poskytnutí jakýchkoliv dalších informací placenou službou. Žádám Vás tedy o následující:
1. Záznam hovoru ze zmíněného tel. archivu, kde mě bylo sděleno, že je registrace zpoplatněna 5000 Kč.
2. Výpis z archivu inzerce na S-drazby.cz, kde je taktéž upozorněno na poplatek 5000 Kč.
3. Vyjádření k tomu, co Vám zde již psali z dTestu: "Závěrem spotřebitele upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila." Z toho je zřejmé, že v době mé registrace nebyla ve formuláři informace, o tom, že je placená. Pokud tvrdíte opak, dokažte.
A přestaňte se odkazovat na jiné instituce a přehazovat Váše problémy na někoho jiného. Obracím se na Vás s žádostí o vyjádření a předložení důkazů, pokud s mými tvrzeními nesouhlasíte. A to za Vás nikdo jiný neudělá.
V dokonalé úctě se poroučí
Martin Topinka
PS: Bývalo zvykem, že ten kdo má čisté svědomí se nebojí pod svůj text podepsat.
Dobrý den pane Topinko, v rámci registrace jste souhlasil a našimi podmínkami, které jste si měl přečíst, pokud jste to neudělal, je to Váš problém, nikoli náš. To za prvé. Za druhé, pokud Vás odkazujeme na podání stížnosti na ČOI, je to zcela běžný postup, který může využít každý spotřebitel, nejedná se o žádné přehazování problému na někoho jiného, ale o řešení spotřebitelského problému v rámci mimosoudní cesty. Za třetí, úprava po 26.2.2020 je pouze naší vstřícností směrem ke spotřebitelům, nikoli nějakým milníkem, kde smluvní vztah uzavřený před tímto datem by měl být neplatný. Za čtvrté, pokud komunikujete s právnickou osobou, je zcela dostačující identifikace, kterou provádíme v rámci naší komunikace. Jak sám vidíte, komunikace mezi Vámi a námi zde již nikam nepovede. Pokud si nechcete podat na nás stížnost na ČOI, tak vydržte na naše podání v rámci soudního návrhu na EPR, kde si po výzvě soudu můžete podat všechny Vaše námitky, které zde uvádíte, to samé uděláme z naší strany v rámci našeho dokazování. Pane Topinko, opravdu je to pouze Váš problém, nezlobte se na nás, ale opravdu se domníváte, že stylem Vaší komunikace nás přesvědčíte o tom, aby z naší strany došlo k odpuštění poplatku ?
Několikrát jsem poukázal na to, že jsem nebyl informován jak v inzerci, tak telefonicky o tom, že má být zmíněná registrace placená. Obdržel jsem pouze výhýbavé odpovědi a překrucování ve stylu, že mě nikdo nesdělil, že je registrace zdarma. To jsem ovšem nikdy netvrdil. Tvrdím, že mě nikdo neinformoval, že budu za něco platit. Po žádosti o prokázání opaku, jsem pro změnu na dané téma neobdržel žádnou odpověď, pouze vyhrožování soudem.
Podle vyjádření dTestu "Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele." K faktu, že společnost na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila, tvrdíte, že to je pouze vstřícnost, ale spíše to byl poměrně zásadní nedostatek.
Vážená právnická osobo, opravdu si myslíte, že Vás za Vaše hanebné agresivní praktiky nestihne trest? Ony boží mlýny melou pomalu, ale jistě.
Z naší strany již není příliš co k věci doplnit. Postoj obou stran je jasný a je zjevné, že nějaká dohoda prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz je jenom těžko dosažitelná. Přidáváme proto pouze odkaz na stanovisko oddělení ADR ČOI k dané problematice: https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2019/11/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_1.11.2019-1.pdf. Ve stanovisku oddělení ADR ČOI vysvětluje, proč hodnotí požadavek na zaplacení registračního poplatku v situaci, kdy o něm spotřebitel není dostatečně informován, jako neoprávněný. Stížnost pro další komunikaci uzavíráme.
Hodnocení: