Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v době nouzového stavu jsme si online vybrali na stránkách Baumaxu baterii, kterou jsme si dne 18.3.2020 objednali po ujištění pracovníkem pobočky v Otvicich, že se jedná o vanovou baterii, jsme ji i objednali a zaplatili 5.149,,- Kč. Dne 9.5.jsme baterií vyzvedli a obdrželi daňový doklad č. 13NF/53/5/2020, bohužel řemeslník po prineseni baterie domů nám oznámil, že se jedná o sprchovou baterii bez kohoutku. Do tří dnů od vyzvednutí zboží, jsme ji chtěli vrátit, ale byli jsme na pobočce v Otvicich odmitnuti, že objednané a vy zvednuté zboží nelze vrátit.
52GS 34237002 Precision trend - sprchová termostatická baterie
Žádáme vráceni zboží zpět obchodnikovi (nepoužitou a nerozbalenou baterii) výměnou za termostatickou vanovou baterii, nebo možnost si za částku 5.149,- Kč zakoupit jiné zboží.
Děkujeme Vejvodová, Venc
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo o kterých zaměstnanec prodávajícího tvrdil, že tyto vlastnosti věc má, je věc vadná. Má-li věc vady, měla by spotřebitelka uplatnit reklamaci. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající uvedl spotřebitelku v omyl o podstatné okolnosti, kvůli které se spotřebitelka rozhodla sjednat kupní smlouvu, mohla by spotřebitelka také namítat neplatnost této smlouvy. Musela by prokázat, že byla prodávajícím (jeho zaměstnancem) uvedena v omyl.
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavé konání, které je zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.