Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
opakovaně (e-mailem 31. 8. a pak 8. 9. 2014) jsem žádala na firmě Spojka group vrácení peněz za voucher č. 834024761(PIN 6635). Dosud nemám žádnou odpověď.
Důvod žádosti: Při rezervaci pobytu Waldheim jsem se dozvěděla následovné:
Od: Hotel Waldheim
Komu: JARMILA BALKOVÁ
Předmět: RE: RE: RE: Re: pobyt v hotelu Waldheim, zamluvení termínu
Datum: 29.08.2014 17:01
Dobrý den,pokud máte zakoupený voucher od společnosti spojka group s.r.o ZAPAKATEL.CZ nemohu Vás ubytovat, firma zkrachovala a nevyplatí nám peníze, musíte se obrátit přímo na ně, děkuji za pochopení.
S pozdravem Michal Patrovský
voucher na 3-4 dny v hotelu Waldheinm, Harrachov, platnostvoucheru do 20. 12. 2014
Odpověď na tuto stížnost. VRÁCENÍ PENĚZ ZA SLUŽBU, KTEROU NEBYLO MOŽNO VYČERPAT.
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, pokud byla smlouva uzavřena přímo s ním, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.