Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
V Lidlu, Praha 5, Velká Ohrada, Červeňanského
jsem v cca posledních dvou letech zaznamenal, že u pokladem často účtují jiné zboží, které je dražší než zboží zakoupené. Mnoho zákazníků účet nechce, či nekontroluje, takže jim to uniká. Má matka i družka účty kontrolují a zjišťují též okrádání. Po upozornění se člověk omluvy většinou nedočká, pouze se mu dostane tichého uznání chyby a vrácení peněz. Vysvětlení, že jde o neúmyslnou záměnu podobných kódů různých zboží neobstojí, protože dražší zboží je účtováno vždy ve prospěch Lidlu, ne zákazníka. Kdyby nešlo o úmysl, bylo by dražší zboží účtováno jen asi v 50 procentech případů, zatímco ve zbývajících 50 procentech by bylo účtováno zboží levnější. Nebýt častého okrádání, které se tam rozmohlo, jsem s obchodem docela spokojen.
Řešení vidím jediné: Pokud zákazník přistihne prodavače při uvedeném nešvaru, dostane zákazník ono chybně účtované zboží zadarmo, cenu zaplatí prodavač, který chybně účtoval. Pak onen nešvar velmi rychle zmizí a Lidl získá lepší jméno. Jiné řešení, pokud nebude podobně nesmlouvavé, asi fungovat nebude. Lidl si škodí i tím, že ten, kdo žádá u pokladen nápravu, zdržuje frontu, což jistě Lidlu také neprospívá.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, pane Kubrichte,
mrzí nás, pokud Vám pokladní namarkoval jiné, dražší zboží, avšak zcela odmítáme, že by tak jednal záměrně či dokonce na popud firmy Lidl. Váš podnět předáme vedení dané prodejny, aby jej prověřilo a případně zjednalo nápravu v podobě opětovného proškolení zaměstnanců v číselných kódech.
Děkujeme za upozornění, s pozdravem
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.